ZF 24

Comerţul a dat anul trecut, pentru prima dată în istorie, cinci miliardari în euro. După mulţi ani în care acesta a fost un club select al miliardarilor, rezervat doar pentru Kaufland, Carrefour şi Metro, anul trecut a adus noi membri

Comerţul a dat anul trecut, pentru prima dată în...

Autor: Cristina Roşca

02.06.2016, 11:39 1405

Comerţul modern cu dominantă alimentară a dat anul trecut, pentru prima dată, cinci miliardari în euro, Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro şi Auchan. După mulţi ani în care acesta a fost un club select al miliardarilor, rezervat doar pentru Kaufland, Carrefour şi Metro, anul trecut a adus noi membri.

Mai mult, tot anul trecut, pentru prima dată, un retailer alimentar a depăşit pragul de 2 mld. euro. Kaufland a obţinut anul trecut afaceri de 9,1 mld. lei (peste 2 mld. euro), un nivel al businessului care îi asigură locul întâi în top. Pe poziţia secundă vine Carrefour care a obţinut 6,1 mld. lei (1,35 mld. euro) pe cele două companii -  Carrrefour România şi Artima. Businessului i s-ar putea adăuga alte peste 300 mil. euro dacă Concurenţa îşi dă acordul pe tranzacţia Carrefour – Billa. Lidl urcă pe locul trei, cu un business de aproape 1,1 mld. euro, la cinci ani de la intrarea pe piaţă. Lidl a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 prin preluarea unui alt discounter, Plus, care avea 107 magazine, Apoi, nemţii au deschis la rândul lor 80-90 de unităţi de la zero.

Oficialii discounterului spuneau anul trecut că nu mai e mult până la pragul de 1 mld. euro, fără a înainta însă un orizont de timp. Pe piaţa locală Kaufland, Carrefour şi Auchan au depăşit acest prag în 2015, potrivit datelor existente în prezent.

Lidl este parte a grupului german Schwarz, care mai deţine local şi Kaufland. Acesta din urmă este liderul comerţului local, cu afaceri de circa 2 mld. euro anul trecut potrivit estimărilor ZF. De altfel, grupul Schwarz este primul care a dat doi miliardari în euro.

Metro Cash&Carry şi Auchan au făcut şi ei 1 mld. euro afaceri în 2015. Toate businessurile celor cinci au crescut anul trecut, într-o perioadă în care şi consumul a crescut cu 8,9%, devenind motorul principal al economiei locale.
 

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO