ZF 24

Cosmetic Plant din Cluj a pornit cu un malaxor făcut dintr-o oală de fiert rufe şi estimează în 2015 afaceri de 2 mil. euro

Cosmetic Plant din Cluj a pornit cu un malaxor făcut...

Autor: Cristina Roşca

21.10.2015, 12:06 591

Producătorul local de cosmetice Cosmetic Plant, controlat de familia de antreprenori români Laszlo, a obţinut în primele nouă luni din an afaceri de 7,2 mil. lei (1,6 mil. euro), în creştere cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014 şi pariază că în acest an va atinge borna de 2 mil. euro.

„Această evoluţie a fost determinată de mai mulţi factori printre care se numără lărgirea reţelei de distribuţie, creşterea numărului de lanţuri de hipermarketuri cu care colaborăm şi, respectiv, mărirea gamei sortimentale Cosmetic Plant comercializată de către magazinele partenere. De asemenea, un rol important în obţinerea creşterii cu 20% a businessului nostru l-au avut bineînţeles şi modificările efectuate în gama noastră sortimentală”, a declarat Susana Laszlo, director general al Cosmetic Plant şi unul dintre acţionari.

Produsele companie sunt prezente în reţele de magazine precum Cora, dm Drogerie Markt, Auchan, Profi, dar şi în reţele de farmacii – Catena şi Remedia – şi în magazine naturiste precum Plafar. În total aceste reţele au circa 1.000 de unităţi, potrivit datelor ZF.

Datorită evoluţiei businessului, compania a investit şi în retehnologizarea liniilor de producţie din fabrica din Cluj-Napoca, respectiv în achiziţia a două utilaje - un utilaj de umplut tuburi cu alimentare automată şi de un utilaj de umplut pliculeţe cu creme şi lichide - care au costat 700.000 de lei. Proiectul a fost cofinanţat de Uniunea Europeană.

„Investiţia în cele două utilaje s-a ridicat la 700.000 de lei (cca. 160.000 de euro) şi va avea un puternic impact în business-ul companiei în perioada următoare. Astfel, utilajul de umplut tuburi va creşte capacitatea pe acest segment cu 60%, în timp ce utilajul de umplut pliculeţe ne va ajuta să ne creştem vizibilitatea cu ajutorul unor campanii de sampling”, a mai spus Susana Laszlo. Anul trecut compania a realizat o altă investiţie cofinanţată de UE în valoare de 600.000 de lei în creşterea producţiei şi în retehnologizare.

Compania, prezentă deja pe pieţele străine, a accesat în 2015 noi ţări, respectiv Iordania, Portugalia şi Republica Moldova, astfel că exportul a crescut cu 145%. Reprezentanţii Cosmetic Plant nu oferă însă detalii privind ponderea vânzărilor pe pieţele externe în total business.

Businessul Cosmetic Plant a fost fondat acum 24 de ani de mama Susanei Laszlo, Ileana Mester, de profesie farmacist, cu o experienţă de peste 20 de ani în cosmetologie.

În prima perioadă, mama sa lucra singură, într-o clădire de 35 – 40 de metri pătraţi, iar primul malaxor pentru fabricarea cremelor a fost confecţionat dintr-o oală de fiert rufe de un inginer clujean. Primele creme Cosmetic Plant au fost fabricate în serie mică, iar etichetele erau scrise de mână. Prima investiţie majoră a fost realizată abia şase ani mai târziu, în 1997, când producţia s-a mutat într-o clădire adecvată şi au fost cumpărate primele utilaje profesionale. Apoi, an de an, echipamentele din fabrică au fost îmbunătăţite şi s-a investit într-un malaxor şi într-un utilaj de umplut tuburi. Astfel, încet-încet, afacerea a început să crească. În anul 2007 a fost finalizată construirea unei clădiri noi, însă cum la momentul respectiv aceasta era prea mare pentru nevoile noastre a fost închiriată şi abia în primăvara anului 2013 am mutat aici fabrica, depozitul şi birourile administrative.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO