ZF 24

Cum arată agenda directorilor generali din marile companii din România anul acesta

Cum arată agenda directorilor generali din marile...

Autor: Adelina Mihai

03.06.2013, 19:58 146

Sunt mai încrezători în creşterea afacerilor pe care le conduc şi vor să-şi refacă reputaţia în faţa clienţilor şi a angajaţilor. Continuă să reducă costurile şi şi-au făcut departamente speciale pentru managementul riscului. Le-a revenit apetitul pentru noi tranzacţii pentru că şi-au dat seama că încă mai sunt şanse de creştere prin fuziuni şi achiziţii. De frică să nu fie nevoiţi să mai facă restructurări, menţin o atitudine prudentă în politica de angajare, recrutând doar dacă au neapărat nevoie.

Aşa arată, în linii mari, agenda directorilor generali ai marilor companii din România, potrivit rezultatelor cercetării CEO Survey 2013, realizată de compania de consultanţă fiscală şi audit PwC România. Studiul a fost realizat în semestrul doi al anului trecut, pe un eşantion de 55 de CEO din marile companii locale.

„Dacă nu aş fi optimist, nu ar mai avea rost să mă trezesc în fiecare dimineaţă ca să mă duc la serviciu“, spune şeful unei companii din domeniul construcţiilor, sector puternic afectat din cauza lipsei de finanţare a proiectelor clienţilor şi a scăderii drastice a profitabilităţii. Rezultatele CEO Survey 2013 arată însă că directorii generali din România par să-şi fi regăsit încrederea în perspectivele de creştere ale companiilor lor, atât pe termen scurt, cât şi mediu. Astfel, o pondere importantă din rândul executivilor de top (42%) au spus că sunt foarte încrezători în perspectivele de creştere ale companiilor lor în următorul an, spre deosebire de anul trecut, când puţin peste o treime (34%) declarau acelaşi lucru.

Managerii din România se arată mai optimişti şi în com­paraţie cu directorii de companii din alte state europene. Pe bună dreptate, având în vedere o serie de rezultate macroeco­nomice care arată o îmbunătăţire a situaţiei economice. Spre exemplu, PIB-ul României a crescut surprinzător pe primele trei luni ale acestui an, cu 2,1% în serie brută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dublu faţă de aşteptările analiştilor. Vestea bună pentru România a venit în contextul în care Uniunea Europeană a reintrat în recesiune în primul tri­mestru al anului, în timp ce zona euro a continuat să se afunde în recesiune pentru al şaselea trimestru consecutiv. În plus, esti­mările analiştilor privind perspectiva de creştere econo­mică a României pentru acest an au început să se modifice.

Citiţi mai multe despre priorităţile de pe agendele şefilor de companii din România în suplimentul CEO Survey 2013, lansat la finele lunii trecute de ZF în parteneriat  cu firma de audit şi consultanţă fiscală PwC. Suplimentul poate fi achiziţionat online, de pe site-ul ZF: http://www.zf.ro/anuare.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 04.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO