Victor Cionga, fost director general al Bursei de Valori, şi George Ciobănaşu, auditor financiar, au renunţat la funcţia de membru în consiliul de administraţie al companiei CFR SA, cu afaceri de 252 mil. euro, la o săptămână de la numirea în această poziţie.
Contactat de ZF, Victor Cionga a spus că a plecat de la CFR SA şi că nu doreşte să comenteze. George Ciobănaşu nu a putut să fie contactat până la închiderea ediţiei.
Ministerul Transporturilor, condus de Ramona Mănescu, a revocat pe 10 ianuarie consiliul de administraţie al CFR SA – companie care administrează reţeaua feroviară, precizând că managementul anterior a fost defectuos şi a numit un nou consiliu. La conducere au fost aduşi Victor Cionga (în prezent managing partner la AZ Capital Advisors), Florin Luca (consultant financiar, specialist în resurse umane), George Ciobănaşu (auditor financiar), Ovidiu Puţura, secretar de stat în Ministerul Justiţiei, Ovidiu Petrişor Artopolescu (membru al Consiliului de la Transelectrica şi fost şef la Microsoft).
Niciunul dintre cei numiţi în funcţie nu are experienţă în conducerea unei companii din domeniul feroviar, deşi legea prevede acest lucru. Aceste plecări la doar câteva zile de la numirea în funcţie, în condiţiile în care compania are nevoie de redresare, arată încă o dată ineficienţa proiectului „CEO privat la stat“. Deşi contractele de mandat ale „managerilor privaţi“ numiţi iniţial au fost semnate pe patru ani, la nici nouă luni, în cazul CFR SA, şi respectiv un an - la Tarom - acestea au fost desfăcute. De recrutare s-a ocupat consorţiul format din firma de audit PwC, headhunterul George Butunoiu şi avocaţii de la David & Baias, care au câştigat un contract de 200.000 de euro pentru recrutarea de manageri la companiile din subordinea Ministe-rului Transporturilor. Butunoiu afirma în urmă cu câteva zile că indiferent cine s-ar fi ocupat de recrutare şi cine ar fi ales, „diferenţa ar fi fost minimă, pentru că nu acolo este problema, ci la minister, la vârf, la modul de lucru“.
Dacă revocarea membrilor din CA la Tarom s-a făcut pe fondul neînţelegerilor dintre directorul general şi preşedinte la CFR SA aceasta a venit după ce Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a realizat un control şi a găsit nereguli - lipsa a circa 1.100 de vagoane de pe teren. Vechiul CA era format din Florian Kubinski (preşedinte, CFO Volksbank), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanţelor) şi Sebastian Tcaciuc (membru). Fostul preşedinte al CFR SA, Kubinski, afirma că au fost respectate toate angajamentele asumate.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.01.2014
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels