ZF 24

Lars Wiechen, Ernst&Young România: Evaluarea unei companii nu este o ştiinţă exactă, de aceea va genera întotdeauna un interval

Lars Wiechen, executive director al Ernst&Young România

Vânzătorul şi cumpărătorul pot avea aşteptâri diferite legate de perspectivele de dezvoltare ale companiei, ceea ce va conduce la valori diferite ale companiei evaluate.

Lars Wiechen, executive director al Ernst&Young România Vânzătorul şi cumpărătorul pot avea aşteptâri diferite legate de perspectivele de dezvoltare ale companiei, ceea ce va conduce la valori diferite ale companiei evaluate.

Autor: Ioana David

12.12.2013, 00:08 159

Lars Wiechen, executive director şi coordonatorul echipei de valuation & business modeling services în cadrul Ernst&Young România, spune că firmele din domeniul construcţiilor şi instituţiile financiare au cunoscut cea mai abruptă scădere a valorii în timpul crizei, în timp ce la polul opus s-au aflat companiile de telecom şi IT.

„Valorile companiilor ce operează în industrii ciclice sunt puternic afectate de fluctuaţiile economice. Pentru că analiza cea mai relevantă asupra valorii unei companii se poate realiza pe baza rezultatelor observate pe piaţa de capital, din analiza evoluţiei indicilor de pe piaţa locală, se observă scăderi în valorile instituţiilor financiare ale companiilor de construcţii“, a afirmat Wiechen.

Telecomunicaţiile şi IT-ul au fost domeniile mai puţin afectate de criză, a completat consultantul, în timp ce industrii precum energia şi utilităţile, deşi s-au resimţit la începutul recesiunii, au revenit rapid pe creştere. În aceeaşi situaţie s-au mai aflat retailul şi bunurile alimentare, dar şi industria producătoare de automobile (care în România a avut o evoluţie diferită de restul statelor).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO