Un start-up pe zi

O tânără studentă la Arhitectură a creat paharul de vin pentru picnic, un business care-i aduce 20.000 de euro

23 ian 2016 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ramona Enache are 26 de ani, iar în 2014, pe când era în Amsterdam, s-a gândit să rezolve problema paharelor de vin care se răsturnau atunci când le aşeza pe iarbă. Anul trecut, tânăra, stu­dentă la Arhitectură în Olan­da, a câştigat din acest busi­ness 19.000 de euro, iar pentru 2016 se aşteaptă la o uşoară creştere, mai ales că paharele au început să se vândă în Canada, Statele Unite, Australia, Japonia, Chile, Namibia, Bahrain şi în mai multe ţări din Europa.
 
Primele pahare Pointer pentru utilizarea în aer liber, cu picior metalic care se înfige în sol, au fost prototipuri realizate manual şi a fost nevoie de aproximativ 15.000 de euro pentru a face trecerea de la producţia manuală la producţia în fabrică.
 
„Pointer s-a născut dintr-o nevoie personală, ace­ea de a bea vin în parc sau oriunde în mediul exte­rior, cu stil. Îmi luam mereu cu mine paharele de vin cu picior când ieşeam cu prietenii în parcurile din Amsterdam, după birou. Într-o seară, în 2014, paharul s-a vărsat de prea multe ori în iarbă şi, în vir­tutea momentului, mi-am imaginat un pahar care poate fi înfipt în pământ, pentru a putea preveni astfel de evenimente nefericite“, îşi aminteşte Ramona Enache.

Citiţi şi:

SUV-ul de la BMW pentru care se plăteşte un impozit anual de 9 lei. GALERIE FOTO

Una dintre cele mai cunoscute clădiri din Bucureşti, fostul sediu al Ambasadei SUA, de vânzare cu 7,5 mil. euro. Cum arată interiorul secret al palatului urban? Galerio FOTO

Cum arată casa lui Calvin Harris, cel mai bine plătit DJ din lume. Muzicianul şi-a scos la vânzare ”castelul” pentru 10 mil. de dolari. Galerie FOTO
 
Reportaj din oraşul sufletelor sau cum te ia prin surprindere capitala Coreei de Sud când te aştepţi mai puţin. Galerie FOTO

 
În ziua următoare a verificat pe internet dacă există deja vreun produs de acest tip şi s-a bucurat să afle că nu. Pointer este acum înregistrat la Camera de Comerţ Olandeză şi este echivalentul unui PFA românesc, plătitor de TVA în Olanda.
 
„Am vizat încă de la început trei grupuri de utilizatori: amatorii de design de produs, băutorii de vin şi pasionaţii de călătorii. Cred că, cel puţin până acum, clienţii au venit din aceste trei zone, la care se adaugă categoria celor care doresc să ofere un cadou special, de cele mai multe ori destinat unui utilizator din celelalte trei categorii“, explică Ramona Enache.
 
Paharele Pointer sunt produse integral în Ro­mâ­nia, în fabrici din Oneşti, Târgu-Mureş, Vaslui, Buzău şi Bacău, fiecare ocupându-se de diversele etape ale realizării: suflarea părţii de sticlă fără talpă şi cu picior mai scurt, turnarea şi şlefuirea păr­ţii metalice, realizarea ambalajelor, gravarea cuti­ilor şi împachetarea. Ultimul pas îl fac părinţii Ramo­nei, care se ocupă de logistica şi centralizarea pro­duc­ţiei în România şi care expediază coletele către Olanda.
 
Un set Pointer cu două pahare costă aproape 30 de euro (135 de lei), iar tânăra face şi pahare per­so­nalizate sau din cristal, pentru comenzi spe­cia­le. În prezent, produsele sunt disponibile doar online.
 
Invenţia tinerei antreprenoare a fost premiată anul trecut în Singapore, la o competiţie internaţională de design.
 
„Pointer este în discuţii cu diverşi producători de vinuri şi încearcă din răsputeri să intre pe piaţa retailerilor. Îmi doresc deschiderea mai multor puncte de desfacere în lume pentru a putea comercializa mai uşor Pointer către magazine din Statele Unite, Canada şi Australia“, spune Ramona Enache, care îşi mai doreşte să extindă gama de produse de la paharul universal la pahare diferite pentru vin alb, vin roşu şi champagne. Un alt vis al tinerei este implementarea unui concept nou de petrecere în jurul Pointer, precum şi un Pointer bar mobil, care să se mute prin lume în funcţie de sezon.
 
Până să-şI împlinească noile ambiţii, Ramona Enache a creat şi pături şi plase sub emblema Pointer, pentru a întregi kitul pentru picnic, pătura având patru găuri special create pentru a putea înfige paharele şi sticla de vin.
 
 
 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.01.2016

 
Cuvinte cheie:
vin
, tanara
, arhitectura
, business
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide