Niculae Olteanu, preşedintele Henkel România, subsidiara locală a grupului german care produce bunuri de larg consum şi materiale de construcţii, spune că speră într-o revenire a consumului în 2014, însă acest reviriment va depinde şi de deciziile şi măsurile pe care mediul politic le va lua.
„Consumul poate fi stimulat printr-o accelerare a atragerii de fonduri europene: vin bani în ţară, se creează noi locuri de muncă şi astfel oamenii pot consuma mai mult. De asemenea, posibilitatea reducerii TVA de la 24% la 19% nu doar la câteva produse, ci la toate, ar putea ajuta consumul. Creşterea taxelor nu înseamnă neapărat o creştere a veniturilor încasate la buget, pentru că se amplifică tendinţa de evaziune fiscală“, spune Olteanu, care a fost numit la conducerea Henkel România la finalul anului 2011.
Henkel România a finalizat anul 2012 cu o cifră de afaceri de circa 136 de milioane de euro şi un profit net de peste 10 milioane de euro, iar pentru 2013 compania speră la o creştere de peste 10% a vânzărilor. „Un motiv al creşterii este faptul că mereu aducem produse noi; de altfel circa 40% din produsele vândute în România au sub trei ani vechime.