Francezul Jérôme Olive, cel care ocupă funcţia de director general al Automobile Dacia până la finalul acestui an, a spus că România a copiat mult din modelul administrativ francez, dar că din păcate a depăşit Franţa la capitolul birocraţie ,„ceea ce este chiar foarte greu de făcut”. El a dat ca exemplu un proiect depus de Dacia pentru a obţine finanţare pe componenta Competitivitate, proiect în care constructorul auto avea ca parteneri IMM-uri şi universităţi.
„Când proiectul trebuia depus, mi s-au rezervat în agendă cinci ore. Am fost surprins şi am întrebat de ce, atâta tip cât cunoşteam conţinutul dosarului. Mi s-a spus că trebuie să dau nici mai mult, nici mai puţin de 15.000 de semnături. Am refuzat să-mi aloc cinci ore şi am spus că voi rezolva problema într-o oră. Dar ghinion. Într-o oră nu reuşisesm să dau decât 2.500 de semnături şi pot spune că mă durea deja mâna”, a declarat Jérôme Olive, managerul care a stat patru ani la conducerea celui mai mare exportator român. El consideră că aceste lucruri nu fac decât să ducă în derizoriu atât semnificaţia semnăturii, cât şi pe semnatar.