Piaţa locală a mai pierdut un loc în topul celor mai mari pieţe ale
Dacia din Uniunea Europeană şi a coborât de pe locul patru pe locul cinci, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor disponibile la nivel european.
În 2013 România a fost depăşită de Spania, unde s-au înmatriculat peste 26.000 de autoturisme, în timp ce în România Dacia a înregistrat doar 17.000 de maşini vândute, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor la 11 luni.
Cu toate că Dacia a fost lansată în Marea Britanie la începutul acestui an, piaţa Regatului Unit a urcat direct în topul vânzărilor Dacia. În primele 11 luni ale anului trecut, în UK s-au înregistrat aproape 15.100 de autoturisme Dacia, în timp ce în acelaşi interval în România s-au înmatriculat mai puţin de 15.600 de unităţi, rezultatele oficiale pe luna decembrie fiind decisive pentru „cursa“ dintre cele două ţări. Mai mult, înmatriculările Dacia pe piaţa locală au revenit în 2013 pe creştere după şase ani de scăderi, ultima apreciere având loc în 2007, când brandul autohton livra în România peste 100.000 de maşini anual.
La nivel regional, peste România au mai fost şi pieţe precum Algeria, pentru care nu există încă date oficiale, dar având în vedere ritmul de creştere, cel mai probabil s-au înmatriculat peste 50.000 de automobile Dacia, Turcia cu peste 26.000 de maşini sau Maroc cu aproape 29.000, ceea ce poziţionează piaţa locală pe locul 8 la nivel mondial în topul vânzărilor mărcii autohtone. Spre comparaţie, în 2012 România era pe locul 7 în topul Dacia.