ZF 24

Topul celor mai vândute mărci de bere: Timişoreana este lider pe o piaţă cu un consum de 89 de litri/capita

Topul celor mai vândute mărci de bere: Timişoreana...

Autor: Ioana David

06.11.2013, 00:08 667

Timişoreana a fost cel mai vândut brand de bere anul trecut, din punctul de vedere al volumului, menţinându-se în faţa Golden Brau sau Bergenbier, concurenţii direcţi de pe acelaşi segment de preţ n Brandurile mainstream sunt cele mai multe în top zece, urmate de cele de pe segmentul economic, cele premium fiind cele mai puţine, respectiv două n Brandurile româneşti vechi îşi menţin supremaţia din punctul de vedere al volumului.

Brandurile de bere situate pe seg­men­tul mainstream (de mijloc) de preţ au rămas cele mai vândute în România anul trecut, arată o analiză a ZF pe baza datelor firmei de cercetare Canadean. Astfel, Timişoreana, Goldean Brau, Bergenbier, Albacher şi Skol şi-au disputat o industrie în care s-au vândut anul trecut 18,2 milioane de hectolitri de bere, res­pectiv un consum de 89 de litri/capita.

Datele publice privind topul celor mai vândute mărci de bere din România sunt extrem de puţine în ultima vreme, iar cota de piaţă este un secret bine păstrat de jucători. Potrivit calculelor ZF, în pre­zent trei branduri de bere înregistrează vânzări mai mari de 100 de milioane de euro (Timişoreana, Bu­cegi şi Ciucaş), respectiv au o cotă de piaţă în volum de peste 10%. Reprezentanţii companiilor nu au oferit date legate de cotele de piaţă sau valoa­rea vân­zărilor pe fiecare brand până la închi­derea ediţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO