ZF 24

Trei jucători mari din comerţul online IT&C despre 2014: între banii „generaţiei Facebook“ şi teama de a face achiziţii

Autor: Ioana Nita

13.01.2014, 00:07 642

Cel.ro, evoMag.ro şi Oktal.ro, trei dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală online de produse electro-IT&C, mizea­ză anul acesta pe un avans de minimum 10% al industriei în care activează pe fondul încrederii crescute a populaţiei în cum­părăturile online, majorării ratei de penetrare a dispozitivelor mobile - smartphone-uri şi tablete - şi al inovaţiilor din segmentul gad­­get-urilor mobile precum ceasurile inteligente conectate la telefoanele mobile.

Anual românii cheltuie circa 1,3 miliarde de euro pe produse electro-IT, iar online-ul are o pondere de aproximativ 24% din vânzări.

„Atât graficele pe care le avem, cât şi tendinţele globale ne fac să credem că online-ul va continua să crească ani buni de acum încolo. Pătrunderea smartphone-urilor şi tabletelor şi creşterea puterii financiare a generaţiei Facebook sunt doar două motive pentru care suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte viitorul“, a declarat pentru ZF Tiberiu Pop, directorul general al companiei Corsar Online, care administrează magazinul online de produse IT&C cel.ro. În 2012, Corsar Online a înregistrat o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, situându-se astfel pe locul al doilea pe piaţa de electro IT online, după eMag. 

Mihai Pătraşcu, CEO al retailerului online IT&C evoMag, prognozează de asemenea un „an foarte bun pentru comerţul online“, creşterea pieţei de profil urmând să atingă 15-20% la sfârşitul lui 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO