ZF Transilvania

FRAI vrea sa intre in afaceri cu un transportator din Deva

FRAI vrea sa intre in afaceri cu un transportator din Deva
19.10.2004, 00:00 17

Piata transportatorilor rutieri internationali de marfa estimata pentru acest an  la aproape 1 miliard de euro a intrat in atentia atat a marilor jucatori de afara, dar si a fondurilor de investitii impresionate de ritmul bun de crestere din acest an si de previziunile pentru perioada de dupa aderare la UE.
Fondul Romano-American de Investitii (FRAI) negociaza achizitionarea unui pachet de actiuni al celui mai mare transportator rutier de marfuri - Alin Trans Deva - o afacere dezvoltata de un antreprenor roman de 33 de ani, Alin Popa. El mai detine firma de transport Edy Spedition, iar afacerile celor doua companii s-au ridicat anul trecut la 30 de milioane de euro. Alin Trans si Edy Spedition aveau anul trecut datorii totale de 30 de milioane de euro si au inregistrat un profit net de 300.000 de euro, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
Reprezentantii FRAI nu au dorit sa faca nici un fel de comentariu pe marginea acestor negocieri.
Mircea Daraban, directorul general al Edy Spedition, neaga ca ar purta negocieri cu FRAI, insa confirma intentia de atragere de capital. "Nu avem nici o negociere avansata cu o potentiala sursa de finantare, insa suntem interesati sa atragem capital. Nu pot comenta inca proiectele noastre"" spune Daraban.
Surse din piata  transporturilor sustin ca cele doua parti sunt in discutii de peste un an , suma vehiculata pentru o eventuala tranzactie fiind cuprinsa intre 1 si 5 milioane de dolari, in functie de pachetul de actiuni.
Florin Mihut, presedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), organizatie care reuneste companii cu un parc de 10.000 de camioane, spune ca piata romaneasca a inceput sa intre in atentia marilor investitori datorita apropiatei aderari la UE.
"Jucatorii din aceasta piata se afla in fata unui val de oferte interes din partea marilor firme internationale ceea ce va face ca fuziunile si achizitiile sa explodeze anul viitor", sustine Mihut.
Alin Trans este unul dintre cei mai dinamici operatori de pe piata romaneasca, compania achizitionand la sfarsitul anului trecut numai putin de 100 de camioane care s-au adaugat celor 200 deja existente.
Alin Trans este cel mai mare operator de transport rutieri international de marfuri in timp ce Edy Spedition este unul dintre cei mai mari de pe piata interna, printre clienti numarandu-se Coca Cola si Maersk.
Potrivit estimarilor UNTRR, piata de profil va inregistra in acest an un plus de 20% fata de anul anterior datorita unei dinamici in crestere a schimburilor comerciale ale Romaniei cu statele membre ale UE. Autorizatiile de transport pentru Italia sau Germania pentru acest an s-au epuizat dupa primele opt luni ale acestui an, iar cele negociate suplimentar nu vor putea suplini cererea masiva venita din partea transportatorilor. Situatia a generat nemultumirea micilor transportatori din Cluj si Arad care au protestat public fata de lipsa autorizatiilor de transport pentru cele doua destinatii.
Un alt motiv al cresterii din acest an este deschiderea de noi capacitati de productie in Romania de catre o serie producatori de componente auto si de materiale de constructii.
In Romania exista circa 1.900 de companii care realizeaza transport rutier international de marfuri care au 10.000 de camioane din care peste 75% au motoare Euro 3.
FRAI este un fond american de investitii care este prezent pe piata romaneasca din 1995. El a investit in banci , afaceri( Banca Romaneasca si Banca Agricola) din care a iesit in profit  , companii industriale si in companii cu profil agricol.
stelian.negrea@zf.ro ; vlad.nicolaescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO