ZF Transilvania

Salariile angajatilor multinationalelor din Transilvania au crescut cu 10%

09.10.2008, 21:20 126

Salariile angajatilor din cadrul companiilor multinationale din cele mai mari judete din Transilvania sunt in crestere in acest an cu 10%. Dupa cum arata un studiu realizat de compania de resurse umane Mercer, functiile de management inregistreaza o crestere de 8-9 procente.

„In urma unui studiu realizat pe 125 companii multinationale din Romania, dintre care 30% sunt din judetele Cluj, Brasov si Sibiu, am observat ca in anul 2008 se mentine o crestere salariala de 10% pentru zona Transilvania-centru", a declarat pentru ZF Transilvania Oana Datki Botolan, country manager al Consulteam, partenerul pe piata locala al Mercer.

Conform studiului companiei Mercer, cele mai mari majorari salariale sunt in domeniul FMCG (bunurilor de larg consum) si retail. "Observam o crestere accentuata in nivelul FMCG si al retail-ului, dar si o incetinire a cresterii in domeniul IT si bancar, care au avut cresteri majore pana in prezent", a afirmat Oana Datki Botolan.

Directorii de marketing cu 6-7 ani experienta pe o astfel de pozitie, care au rol executiv, raporteaza direct CEO-ului si implementeaza si creeaza intreaga structura de marketing a companiei, au venituri de aproximativ de 14.000 de euro lunar. Comparativ, CEO-ul unei companii multinationale mari are un salariu cuprins intre 7.400 si 12.000 de euro brut pe luna, la care se adauga pachetul de compensatii si beneficii care poate urca castigurile cu inca 40%, pana la aproape 17.000 de euro brut pe luna.

Studiul realizat de Mercer arata ca cresterile sunt mai temperate la nivel de management si mai accentuate pentru angajatii din nivelul mediu. "Cresterile salariale pot varia in functie de importanta postului cu pana la 30%. Astfel, daca unui muncitor necalificat i s-a marit salariul cu 20-30 la suta, un director general are o majorare salariala de maxim 9%", a sustinut Oana Datki Botolan.

Mercer a anuntat, prin intermediul reprezentantului local, Consulteam, ca majorarea salariilor este influentata in primul rand de performanta individuala. „Dezvoltarea consumului in Romania a dus la niveluri salariale foarte ridicate pentru directorii de marketing din FMCG, niveluri salariale care iau in calcul complexitatea pozitiilor, competitia de pe piata si evolutia cifrei de afaceri a companiilor din industria bunurilor de larg consum", spune Oana Datki Botolan, country manager al Consulteam, partenerul de pe piata locala al Mercer.

Cele mai dezvoltate segmente din sectorul FMCG sunt alimentele si bauturile, dominate de multinationale precum Heineken, Ursus, Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas, Kraft Foods sau Nestle. Si piata produselor din tutun si cosmetice este dominata de multinationale. „Cresterea salariilor din Romania este direct proportionala cu cresterea performantei individuale, nivelul postului si inflatia", a mai declarat Oana Datki Botolan.

Anul trecut cel mai mare venit declarat in municipiul Cluj a provenit din domeniul bancar, castigul salarial anual record fiind de 1,5 milioane lei (apoximativ 455.000 de euro). Potrivit datelor furnizate de Directia Generala a Finantelor Publice a judetului Cluj, pe a doua pozitie a topului celor mai mari salarii din 2007 pe Cluj se plaseaza un contribuabil care lucreaza in contabilitate si consultanta fiscala, cu un venit de 770.000 lei (aproximativ 234.000 de euro). O institutie bancara a oferit anul trecut unui angajat un salariu de 605.554 lei (aproximativ 183.500 euro). Comertul de autovehicule a adus in 2007 unui salariat din acest domeniu de activitate un venit de 570.000 lei (172.000 de euro). Ultimul loc ocupat in top 5 al celor mai mari salarii pe Cluj anul trecut este venitul obtinut de un angajat ce lucreaza intr-o cooperativa mestesugareasca. Contribuabilul din aceasta industrie a realizat in 2007 un venit salarial de 466.000 de lei (aproximativ 141.000 euro).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO