Ziarul de Duminică

CARTEA DE ECONOMIE/ Managementul si marketingul in era turbulentelor

CARTEA DE ECONOMIE/ Managementul si marketingul in era turbulentelor
16.03.2010, 15:22 145
Philip Kotler, John A.Caslione
Chaotics
Managementul si marketingulin era turbulentelor
Editura Publica
Cuvântul chaotics nuapare (deocamdata) in niciun dictionar al limbii engleze, dar e unconcept care va circula in aproximativ 30 de tari din lumeaintreaga. S-ar putea traduce ca "haoticism" - un nou si necesarinstrument de management si marketing ce defineste cadrul strategicnecesar supravietuirii unei crize economice. Autorii acestei cartine asigura insa ca aceste vremuri tulburi nu reprezinta o abaterede la normal, ci noul chip al normalitatii. Sistemul Chaotics™ areca scop minimizarea vulnerabilitatii si fructificareaoportunitatilor pentru realizarea unui salt gigantic in fatacompetitorilor, dintre care cei mai multi continua sa se agate deaceleasi tactici panicarde: reduceri generale la toate categoriilede personal, reduceri enorme de pret si diminuarea nemiloasa ainvestitiilor in marketing, in promovarea marcilor si indezvoltarea de produse noi.
Sistemul descris aici va ajuta sa va regânditi in totalitate modulde-a face management si marketing in timpul unei recesiuni, ca siin timpul altor stari de turbulenta:
  • Cum sa dezvoltati sisteme deavertizare timpurie.
  • Cum sa construiti scenariidetaliate si strategii de raspuns.
  • Cum sa reduceti costurile si saimbunatatiti eficienta in departamentele-cheie.
  • Cum sa va pastrati cota depiata.
Oportuna, practica siconvingatoare, Chaotics™ este un ghid indispensabil pentru lideriisi managerii care se straduiesc sa supravietuiasca furtuniloreconomice din ziua de azi si sa prospere prin inevitabilaturbulenta a zilei de mâine.
"Practica managementului are lafel de multa nevoie sa-si recalibreze instrumentele de lucru ca sieconomia si sistemul nostru financiar in general. Chaotics este unstart extraordinar in procesul de recalibrare - mai ales prinaccentul pus pe cladirea rezilientei in organizatii. Phil Kotler nepoate da forta de a ne ridica de la pamânt atunci când avem cea maimare nevoie!" (Tom Peters, coautor In "Search of Excellence")."Companiile au nevoie de un sistem Chaotics™ pentru a face fataincertitudinii. Noi vom descrie un asemenea sistem si-l vom ilustracu exemplul firmelor care au cazut victime haosului rezultat dinturbulenta, dar si al acelor firme care au exploatat haosul inpropriul avantaj. Noi speram ca sistemul Chaotics va va ajuta sa vaconduceti compania in asa fel incât sa evolueze, sa fie performantasi sa prospere in noua era in care tocmai am patruns: eraturbulentelor" (Philip Kotler si John A. Caslione). "O carte faraprecedent pentru vremuri fara precedent. Ar trebui sa fie lecturaobligatorie pentru toti managerii din lumea haotica de azi"(Marshall Goldsmith, autor "What Got You Here Won't Get You There"si "Succession: Are You Ready?").
"Momentul pe care si l-au alesKotler si Caslione este pur si simplu perfect. Chaotics™ pune inlumina, cu o limpezime uluitoare, idei esentiale despre nouanormalitate a turbulentei si incertitudinii - pe care majoritateafirmelor nu sunt bine echipate sa le infrunte. Chaotics™ este unexcelent manual de strategie pentru manageri si pentruorganizatiile lor, ajutându-i sa gestioneze si sa depaseasca toatecrizele, acum si pe viitor, in era turbulentelor" (Ferdinando"Nani" Falco Beccalli, presedinte si director general, GEInternational).
Philip Kotler esteconsiderat creatorul marketingului modern. Preda la Kellogg Schoolof Management din cadrul Northwestern University, fiind titularulcatedrei de marketing international S.C. Johnson. A obtinut titlulde Master la University of Chicago, iar doctoratul la MIT, ambelein economie. A avut activitate postdoctorala in matematica laHarvard University si in stiintele comportamentului la Universityof Chicago. IBM, Bank of America, Merck, Ford, General Electric,Honeywell si multe alte companii au apelat la el pentruconsultanta. De-a lungul timpului a primit douasprezece titluri dedoctor honoris causa, din partea unor universitati de renume dintoata lumea. E prima personalitate aleasa de American MarketingAssociation drept Lider in Gândirea de Marketing, iar in topulThinkers50 din 2009 ocupa pozitia a noua. Cartile lui, in careabordeaza teme precum marketingul strategic, electronic sau social,dar si marketingul locurilor, al ideilor si celebritatilor, auschimbat fata economiei.

John A. Caslione esteexpert in problematica economiei mondiale. A pus in practicastrategii de afaceri in 88 de tari din toata lumea. Este consilieral unor firme care opereaza pe piete mari si mijlocii, printre careExxonMobil, GE, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, IBM siPhilips NV. Conferintele lui despre economia globala, marketingulglobal si dezvoltarea afacerilor globale sunt foarte bine cotate. Eautorul a patru carti despre globalizare si despre strategiiglobale de afaceri. Si-a obtinut titlul de MBA la University of NewYork si are un doctorat in stiinte juridice de la Chicago-KentCollege of Law. Este membru fondator al primului club RotaryInternational cu membri anglofoni de la Frankfurt, Germania,infiintat in anul 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO