Ziarul de Duminică

Piese de debut/ de Ziarul de duminică

Piese de debut/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

22.01.2015, 23:48 42

Edith Negulici

Funeral of hearts

Editura Adenium

Volumul este câştigătorul Concursului de Debut organizat de Editura Adenium, secţiunea „Teatru”, şi conţine două piese ce readuc în prim-plan vechi personaje mitologice (Dionysos, Medeea, Electra, Antigona, Penteu) şi literare (Don Quijote, Dulcinea, Arlechino, Pulcinella, Trufaldino), dintr-o perspectivă lirică, dar şi umoristică.

Edith Negulici a debutat la Clubul Dramaturgilor, în febuarie 2014, când au fost prezentate piesele „Obsession” şi „Heaven From Hell”. Spectacolul a fost urmat atunci de comentarii şi discuţii ample, moderate de Horia Gârbea, preşedintele Filialei Bucureşti Dramaturgie a Uniunii Scriitorilor. Au luat cuvântul: Puşi Dinulescu, Mircea M. Ionescu, Jeana Morărescu, Nicolae Havriliuc, Sebastian Ungureanu, regizorii Dan Victor şi Cezar Ghioca. Toţi au subliniat lirismul şi simţul artistic al autoarei, dar i-au semnalat un anumit deficit de teatralitate prin lipsa conflictului şi a biografiei personajelor. Ei au observat că textele, succinte, ar putea fi extinse şi introduse într-un context teatral mai precis definit. Concluziile au fost în final favorabile, comentatorii, în majoritate dramaturgi, fiind în consens asupra reuşitei debutului reprezentat de Edith Negulici. Părerile au fost însă împărţite. Într-o postare pe blog, criticul Ileana Lucaciu era foarte „critică”: „Obsession” nu este un spectacol, nici măcar unul cu intenţia de «experiment». Aminteşte celor care au studiat la IATC doar de improvizaţiile jalnice din prima lună de studii ale celor fără imaginaţie, cultură elementară, fără de talent. În distribuţia care nu indică şi ce partituri interpretează, se întâlnesc numeroşi absolvenţi ai universităţilor cu facultăţi de teatru. Pe unii i-am recunoscut. Alţii sunt greu de identificat precum Mihai Stănescu, Florin Munteanu, Bianca Mateescu, neafirmaţi prin nimic în viaţa artistică.” Asta în ceea priveşte jocul actorilor. În ceea ce priveşte piesa, precizează că „este o dramatizare după o idee de Edith Negulici. Dramatizare după al cui text?”

 

Despre piesa premiată de Editura Adenium, Horia Gârbea afirmă că „Impresia este puternică: teatralitatea şi farmecul acestor scene ne conving de perspectiva unei frumoase cariere în dramaturgie pentru autoarea lor. Să-i acordăm deplină încredere.”

Edith Negulici este sceretar literar la Teatrul Evreiesc de Stat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO