Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Claudiu Mărîi a creat brandul premium de ulei de măsline Rarum şi se gândeşte să îl ducă chiar şi în magazine din afara ţării

13.10.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Produsele Rarum se găsesc pe eMAG, dar antreprenorul colaborează şi cu businessuri care promovează produsele premium sau locale precum ReVino, Răzvan Idicel sau Cuptorul Brâncovenesc.

Claudiu Mărîi a avut primul contact cu Portugalia în urmă cu aproximativ 20 de ani, când a studiat acolo cu o bursă Erasmus. A mai revenit de atunci de câteva ori în ţara din Peninsula Iberică, suficient cât să înţeleagă mai bine pasiunea pentru uleiul de măsline al unei mici producătoare, dar şi că uleiul de măsline poate fi nu doar un produs de bază în bucătării, ci şi o adevărată explozie de gust pentru papilele gustative. Aşa a apărut brandul Rarum Organic, care are în portofoliu ulei de măsline premium, realizat în Portugalia.

„Cu uleiul de măsline am intrat în contact mai profund în călătoriile mele în Portugalia. Acolo se organizează şi degustări de ulei de măsline, aşa cum se organizează degustări de vin ori de cafea. Am învăţat multe făcând degustări, mai întâi la nivel senzorial, pentru că am învăţat să diferenţiez între uleiuri cu calităţi diferite, din diverse zone. Apoi am înţeles că şi uleiul de măsline are o poveste care merită aprofundată”, a povestit Claudiu Mărîi, fondator şi proprietar al brandului Rarum.

A vizitat de mai multe ori domeniul unde antreprenoarea Maria Fernandes are circa 20 de hectare de măslini şi migdali, iar locul l-a inspirat pe Claudiu Mărîi. Însă, pandemia a fost momentul în care s-a gândit să exploateze nişa uleiului de măsline premium din România.  „M-a fascinat în primul rând pasiunea Mariei Fernandes şi m-am gândit să creez un brand. A urmat înregistrarea brandului la nivel european, proces care a durat peste un an, şi odată ce am avut marca înregistrată am putut să scriu povestea din spatele ei”, spune antreprenorul, care lucrează de peste 15 ani cu companii din diverse domenii industriale: industria auto, cea a produselor electrocasnice, industria energetică, punând în legătura clienţi şi furnizori cu specializări complementare. 

Antreprenorul călătoreşte în diverse ţări, face networking.  A început cu două micro-loturi de ulei organic, respectiv No. 8/2021 şi No. 9/2021, cuprinzând fiecare doar câteva sute de sticle. Iar alături de sticla de ulei a creat un set pentru degustare care cuprinde un pahar handmade pentru degustare – este vorba despre paharul oficial pentru degustările profesionale de ulei de măsline, de la concursurile internaţionale - o fişă profesională pentru degustare şi câteva îndrumări cu privire la ritualul degustării uleiului de măsline.

„Începând din 2023 ne dorim să aducem şi alte micro-loturi de ulei create de Maria Fernandes”.

Uleiurile Rarum se găsesc pe eMag şi, în curând, in propriul magazin on-line dar, antreprenorul are şi parteneri din zona premium gourmet, cum este ReVino şi din zona produselor artizanale cum sunt Răzvan Idicel sau Cuptorul Brâncovenesc.

„De curând am început o colaborare cu Alex Ciomârtan care a inclus uleiurile în proiectele lui, ARTICHOKE şi FIX me a drink, din Bucuresti. Lucrăm şi cu Amun Gourmet, ei însişi creatori de delicatese, mai exact de prăjituri raw vegane şi suntem prezenti împreună într-un cunoscut magazin cu produse gourmet din Târgovişte (Market Diana). Suntem în discuţii avansate cu băcănii specializate şi cu magazine care promovează brandurile independente”.

Pentru viitor, antreprenorul îşi doreşte să extindă gama de uleiuri, să includă în portofoliu mai multe micro-loturi, dar şi să aducă în portofoliu mai multe produse goumet, din Portugalia dar şi din alte zone ale lumii, de la producători bine aleşi. În plus, ia în calcul extinderea în alte ţări precum Germania sau Franţa, dar spune că este prea devreme să discute despre acest lucru.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania