Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Iulia Almaş a investit 1.500 euro într-un business care produce lumânări, iar anul acesta aşteaptă venituri de 30.000 euro

11.02.2023, 11:21 Autor: Miruna Diaconu

Capacitatea de producţie este de circa 500 de lumânări pe săptămână, însă odată cu achiziţia unor echipamente, antreprenoarea se aşteaptă la o triplare a acestui număr.

Iulia Almaş a investit 1.500 euro într-un business din Cluj care produce lumânări sub brandul Artscent. Afacerea a început încă din martie 2021, însă primii doi ani au fost destul de grei, spune antreprenoarea, însă cererea pentru astfel de produse a început să crească.

„Aceşti doi ani au fost destul de grei. Este destul de uşor să începi o afacere, dar e greu să ajungi la persoanele pentru care ai creat acest produs, abia în 2022 am început să văd cu adevărat rezultate. Tot anul trecut am avut şi primele parteneriate, am avut primele colaborări cu companii, ceea ce în primul an nu s-a întâmplat, încă ne dezvoltăm, creştem“, spune Iulia Almaş.

Ideea businessului a pornit încă din 2020, când Iulia Almaş a început să facă lumănări ca un hobby, fiind şi o ocupaţie care o ajuta să se deconecteze de la job. În primele luni, antreprenoarea a făcut lumănări pentru ea şi apropiaţii săi, fără să îşi dorească să facă din asta un business, însă după mai multe căutări, a descoperit că nu erau atât de multe businessuri care să producă astfel de lumânări, moment în care a luat decizia de a dezvolta hobby-ul într-un business.

„Primele lumânări le-am vândut prin martie 2021, în curând se fac doi ani, iar primii mei clienţi au fost familia, prietenii, iar din vorbă în vorbă au început să vină şi alţi clienţi“, spune ea. Investiţia iniţială a fost de circa 1.500 euro, dar ea este de părere că un antreprenor la început de drum ar putea investi mult mai puţin, existând mai mulţi distribuitori de materie primă acum.

Mai mult, suma investită a fost mai mare pentru că multe dintre produsele iniţiale au fost încercări eşuate.

În prezent, pe site-ul Artscent există două game mari de produse anume lumânări şi tablete din ceară, un produs mai puţin cunoscut pe piaţa din România.

„Tabletele din ceară parfumată se folosesc împreună cu lampa de aromaterapie, dar anul acesta dorim să dezvoltăm mai mult partea de produse noi pe site.“

Există cel puţin zece arome ale lumânărilor şi tabletelor care pot fi găsite în permanenţă pe site, însă Iulia Almaş introduce şi colecţii sezoniere, unde produce lumânări cu arome specifice anumitor perioade. De asemenea, vânzările de astfel de produse prezintă o sezonalitate.

„Cea mai aglomerată perioadă este cea de toamnă-iarnă, iar apoi primăvara, când este sezonul mărţişorului. Lumea a început să aleagă mărţişoare diferite faţă de ceea ce se găsea până acum. Anul trecut am avut o colecţie de mărţişoare în borcănaşe mai mici şi au fost foarte bine primite de publicul nostru“, explică ea.

Capacitatea de producţie este de circa 500 de lumânări pe săptămână, însă Iuia Almaş a mai investit recent în achiziţionarea de noi echipamente, ceea ce o va ajuta să îşi tripleze numărul de lumănâri produse.

Pentru anul acesta, antreprenoarea îşi doreşte să se concentreze pe noi colaborări cu magazine fizice, dar şi cu companii care doresc să ofere cadouri angajaţilor.

Produsele pot fi găsite în magazinul online al Artscent, dar sunt listate şi într-un magazin fizic aflat în Megamall Bucureşti.

„Sper ca anul acesta să îmi listez produsele în zece magazine fizice din ţară“, precizează ea.

Artscent a avut anul trecut afaceri de circa 15.000 euro, iar pentru anul acesta aşteptările sunt să atingă vânzări de 30.000 euro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania