Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Mihai şi Maria Pajereanu au adus în România brandul Coffee Dive şi plănuiesc anul acesta extinderea cu încă trei cafenele

20.05.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Prima cafenea Coffee Dive a fost deschisă la începutul anului 2020 în zona Pipera din Bucureşti, însă contextul dificil creat de pandemie, i-a determinat pe antreprenori să închidă cafeneaua un an mai târziu.

Maria şi Mihai Pajereanu, mamă şi fiu, au adus în România brandul Coffee Dive şi au deschis prima cafenea sub această marcă în zona Pipera din Bucureşti, la începutul anului 2020. În pofida a doi ani dificili pentru businessul cu cafea, antreprenorii vor să se extindă cu încă trei cafenele anul acesta.

Prima cafenea Coffee Dive a fost deschisă la începutul anului 2020, înainte de pandemie, însă provocările aduse de pandemie i-au determinat pe cei doi să renunţe la prima locaţie.

„Am redeschis o cafenea în Crevedia pentru a putea să probăm calitatea cafelei şi calitatea conceptului. A avea o micro­prăjitorie într-o locaţie înseamnă să garantezi clienţilor tăi că mereu le vei servi cafea proaspăt prăjită. Prima cafenea ar fi asigurat un trafic extraordinar dacă nu ar fi fost pandemia, însă Pipera este în continuare destul de goală, nu ne-am dori să ne întoarcem în aceeaşi zonă şi aşteptăm un moment în care să revenim în Bucureşti, nu cred că este încă momentul potrivit“, spune Mihai Pajereanu.

Cu toate că la începutul anului trecut, antreprenorii au închis prima locaţie, cea de-a doua fiind deschisă abia anul acesta, au reuşit să nu înregistreze pierderi cu ajutorul parteneriatelor pe care le-au făcut. De asemenea, la finalul anului trecut, cei doi antreprenori au încheiat un parteneriat cu Cafelier, producătorul unui dispozitiv de curăţare a espressoarelor profesionale.

Ideea acestui business a venit de la Maria Pajereanu care a visat să aibă o cafenea cu cafea de specialitate unde poate merge în fiecare dimineaţă.

Ea a fost sportivă de performanţă, iar fiul său a avut mai multe businessuri în zona de consultanţă pentru business şi IT&C.

„După anii '90, când am început să ies în afara ţării, am văzut lumea stând la o cafea şi socializând, de aici am mers mai departe cu ideea şi visul. Mi-a plăcut foarte mult această idee, să ieşi la o cafea şi să stai fără griji, fără emoţii, mi-a plăcut ideea şi când am fost în Grecia. Aşa am ajuns la Coffee Dive, mi-a plăcut cafeaua lor de specialitate şi i-am povestit fiului meu“, spune Maria Pajereanu.

Cei doi susţin faptul că s-au gândit iniţial să îşi deschidă o cafenea sub un nume ales de ei, însă franciza vine cu o serie de avantaje, care îi ajută să pună pe picioare mai bine un business şi să îl şi dezvolte.

„Mergem mai departe şi vom implementa un sistem propriu francizei noastre pentru vânzare şi gestiune astfel încât cei pe care la rândul nostru îi francizăm să aibă un pachet complet localizat în limba română. Este un sistem pe care îl construim de la zero, special făcut pentru noi, mi s-a părut că aceasta este modalitatea de a dezvolta franciza în România“, precizează Mihai Pajereanu.

Investiţia iniţială a constat în parteneriatul cu Coffee Dive pentru a avea master franciza în România, dar şi în deschiderea primei locaţii, care a ajuns la circa 70.000 euro.

Anteprenorii se află în discuţii cu trei parteneri pentru a deschide cafenele în franciză, iar costul unei francize se ridică la 20.000 euro, astfel că Mihai Pajereanu se aşteaptă ca doar din această activitate să obţină venituri de 60.000 euro.

Mai mult, anul acesta, antreprenorii plănuiesc punerea în funcţiune a unui coffee van mobil, cu ajutăroul căruia vor putea participa la diverse evenimente.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania