• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Oana Iagăru din Bucureşti a creat Twinkle, un brand sub care produce lumânări parfumate din ceară de soia şi a strâns în portofoliu peste 50 de arome

17.05.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Primele produse au fost clasicele lumânări parfumate, din ceară vegetală, iar apoi portofoliul s-a extins şi cu lumânări de masaj ♦ Preţurile produselor Twinkle pornesc de la 6 lei pentru pastilele de ceară parfumată şi pot ajunge până la 200 de lei.

Oana Iagăru din Bucureşti era în căutarea unui hobby, aşa ca a început să creeze lumânări parfumate din ceară de soia, iar la scurt timp după a transformat totul într-un business numit Twinkle, brand sub care vinde circa 500 de lumânări în lunile bune.

Businessul a pornit în 2019 după o investiţie de circa 15.000 de euro, iar în portofoliu s-au strâns până astăzi peste 50 de arome.

„Am turnat prima lumânare la începutul anului 2018, mai mult ca o încercare de găsire a unui hobby. Mi-am dat seama că îmi place foarte tare şi am început să mă documentez, să citesc foarte mult, iar în scurt timp am realizat că este drumul pe care vreau să merg în continuare. A fost greu, a trebuit să testez foarte mult - am testat cam un an înainte de a începe. Abia la sfârşitul lui 2019 am deschis magazinul online. Eu nu mai făcusem niciodată comerţ, cu atât mai puţin comerţ online. A fost o provocare pe care eu zic că am trecut-o cu brio. Înainte am fost manager financiar la o firmă de consultanţă în construcţii. Nu aveam nicio legătură cu antreprenoriatul, dar nevoia de a face ceva care să-mi aducă şi altfel de satisfacţii a fost foarte mare şi atunci am pornit pe drumul acesta, al antreprenoriatului, şi am fost autodidactă“, a povestit Oana Iagăru.

Antreprenoarea îşi aduce aminte că povestea Twinkle a pornit chiar din bucătăria sa, acolo unde a făcut primele teste. În cele din urmă, ea a observat că bucătăria proprie devenea din ce în ce mai neîncăpătoare, aşa că a decis să mute activitatea într-un atelier pe care l-a închiriat.

Atunci când a rămas însărcinată, povesteşte ea, a mutat atelierul într-un spaţiu care era mai aproape de casă, unde îşi desfăşoară activitatea şi în prezent. În acest spaţiu are loc producţia şi se află, totodată, şi un mic showroom, în care clienţii pot veni să vadă şi să miroasă lumânările.

„În acest domeniu, este foarte greu să vinzi online. Vânzarea directă este clar mult mai bună.  Interacţiunea faţă în faţă cu clientul este cea mai bună metodă de promovare.“

Primele produse au fost clasicele lumânări parfumate, din ceară vegetală, iar apoi portofoliul s-a extins şi cu lumânări de masaj. Acestea din urmă au în compoziţie, pe lângă ceara de soia, şi alte ingrediente, precum unt de cacao sau ulei de avocado.

Portofoliul de produse este împărţit în mai multe categorii: lumânări clasice, premium, iar acum are loc extinderea cu încă trei colecţii. „Clienţii noştri ne-au cerut recipiente mai mari. Avem peste 50 de arome“, a adăugat aceasta.

Cel mai bine se vând, după cum spune Oana Iagăru, lumânările clasice.

Preţurile produselor Twinkle pornesc de la 6 lei pentru pastilele de ceară parfumată şi pot ajunge până la 200 de lei.

Publicul este format atât din clienţi persoane fizice, cât şi corporate. Ponderea vânzărilor însă este mai mare în zona corporate.

„În comenzile online predomină clienţii fizici, dar în afara online-ului avem mai multe colaborări cu spa-uri din Bucureşti şi din ţară şi cu alţi clienţi corporate, care creează pachete cadou“, a detaliat antreprenoarea.

Oana Iagăru se aprovizionează cu materie primă din Marea Britanie sau Polonia, dar şi din alte ţări din Uniunea Europeană, întrucât în România nu a găsit furnizori de ceară de soia.

Anul trecut, la nivelul cifrei de afaceri a existat o scădere destul de mare faţă de 2020, de circa 40%, din cauza faptului că antreprenoarea a fost în concediu de maternitate şi nu a putut fi prezentă în atelierul de producţie.

Cifra de afaceri a ajuns în 2021 la aproximativ 20.000 de euro.

Anul acesta însă ea îşi propune să dubleze cifra de afaceri, să investească în partea de marketing şi să deschidă şi un magazin fizic, „undeva cu vad“.

„Cel mai mult îmi place să interacţionez cu clienţii, să le ascult poveştile.“

În prezent, businessul funcţionează cu o echipă de patru oameni.

Pentru Oana Iagăru, experienţa de antreprenor a fost cu bune şi cu rele, însă a reuşit să depăşească provocările pe care le-a întâmpinat, iar cel mai important pentru ea este că ceea ce face îi aduce satisfacţii.

„Dacă cineva îşi imaginează că scapi de un job stresant de la 9 la 17 şi cauţi soluţia în antreprenoriat, se înşală. E nevoie de multă muncă, de implicare, însă rezultatele şi satisfacţiile sunt pe măsură“, a mai spus aceasta.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone