Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“

15.05.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Şapte oameni lucrează în atelierul Tanna, iar capacitatea de producţie este de opt-nouă genţi pe zi Pe lângă genţi, portofoliul mai include şi rucsacuri pentru femei, pentru copii, pantofiori pentru copii, accesorii Cifra de afaceri realizată de Atelier Tanna în 2023 a fost de peste 1 mil. euro.

Antreprenoarea Tania Puşcărău, de profesie expert contabil, a decis în 2019 să pornească un business pe cont propriu, având deja experienţă în domeniul producţiei de genţi şi rucsacuri. Atelierul s-a dezvoltat pas cu pas, iar în prezent portofoliul de produse include şi pantofiori pentru copii, diverse accesorii.

„Am terminat Facultatea de Ştiinţe Economice, sunt expert contabil. Am activat în acest domeniu înainte, însă, după naşterea fetiţelor mele în 2009 şi 2010, am considerat că trebuie să-mi dezvolt latura creativă. Astfel că m-am gândit că aş face genţi pentru fetiţe. Nu m-am gândit că voi ajunge la nivelul de a crea pantofi pentru copii sau genţi pentru femei“, a povestit Tania Puşcărău.

Ea a precizat că investiţia nu a fost una mare, pornind de la zero. A pus însă la lucru experienţa sa din domeniu, având anterior experienţă într-un business similar.

Sub brandul Tanna sunt produse în principal genţi, rucsacuri pentru femei. Apoi antreprenoarea a dezvoltat în plină pandemie categoria de produse pentru copii, unde produce rucsacuri personalizate pentru grădiniţă şi pantofi ori săndăluţe, ghetuţe pentru cei mici, urmând conceptul „barefoot“ (încălţăminte care respectă forma piciorului – n.red.).

„Atelierul Tanna în 2019 funcţiona în aproximativ 30mp. Ulterior, în 2020, cu ajutorul unui credit de la BT Mic am dezvoltat uşor atelierul, mărind spaţiul de producţie, iar apoi în 2023 a fost anul în care ne-am extins şi mai mult, mutându-ne într-un alt spaţiu de producţie. A fost o investiţie destul de mare, dar putem să să ne mândrim acum cu o suprafaţă de aproximativ 250 mp, într-un spaţiu modern“, mai povesteşte antreprenoarea.

O geantă Tanna porneşte de la preţul de 350 de lei şi poate ajunge la 450 de lei, iar pantofiorii pentru copii sunt 145 de lei.

„Capacitatea noastră de producţie nu este foarte mare. Depinde foarte mult de ce produs avem în producţie în perioada respectivă. Sunt perioade din an în care lucrăm doar pantofiori, sunt perioade în care lucrăm doar genţi sau rucsacuri de pentru grădiniţă, pentru copii. La pantofiori putem lucra undeva la 30-40 de perechi pe zi, la genţi undeva la opt-nouă bucăţi pe zi finisate“, a mai spus fondatoarea businessului.

De produsele Tanna se ocupă şapte oameni, iar antreprenoarea spune că este greu să găsească forţă de muncă, mai ales că tinerii nu se mai îndreaptă spre acest domeniu de producţie. Totuşi, ea a luat oameni tineri pe care i-a pregătit.

„Pentru mai mult de 50% din clientele noastre contează că sunt produse în România, că sunt produse pe care le pot chiar personaliza. Şi văd în ultima vreme tot mai multe cliente care aleg să susţină producătorii români“, spune Tania Puşcărău.

Planurile sale pentru 2024 urmăresc vânzări peste graniţe, prin comenzi online, antreprenoarea spunând că nu vrea să deschidă un magazin fizic. În 2024 ea vede o mai mare cumpătare în râândul clienţilor când vor să cumpere un produs, însă începutul de an este peste cel din 2023.

„Ce m-a ajutat cel mai mult a fost perseverenţa şi munca. Consider că nu există nu se poate şi oricând o poţi lua de la zero, după orice eşec. Îmi doresc ca momentul în care o clientă vede o geantă Tanna purtată de altă clientă să se recunoască în comunitate“, a completat Tania Puşcărău.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania