Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alin Amariei, un antreprenor cu background în zona de IT, creează tablouri unicat folosind inteligenţa artificială sub brandul Visura şi îşi propune să ducă proiectul şi pe piaţa externă

04.04.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Alin Amariei a reuşit să îşi pună în aplicare ideea de business în mai puţin de două luni cu ajutorul găsit în Stup, proiectul Băncii Transilvania dedicat antreprenorilor aflaţi la început de drum. În Stup, el şi-a înfiinţat firma Visura Consulting SRL, a gândit platforma pentru magazinul online, şi-a înregistrat domeniul şi a accesat şi serviciile de contabilitate. Până acum, în portofoliul Visura s-au strâns în jur de 300 de creaţii.

Alin Amariei, un antreprenor cu o experienţă de peste un deceniu în domeniul IT, creează tablouri folosind inteligenţa artificială sub brandul Visura. Lucrările sale se vând în România prin intermediul magazinului online creat de el anul acesta, însă planul lui este să ducă proiectul Visura peste graniţe.

„Visura este copilul meu în acest moment. Este un magazin de artă digitală, care se vinde sub formă de fine prints în dimensiuni prestabilite. Lucrările pot veni şi sub formă de NFT, ceea ce acordă dreptul de proprietate intelectuală. Ideea mi-a venit la începutul anului 2021, dintr-o nevoie personală. Am achiziţionat un apartament, l-am amenajat şi am ajuns la partea de decoraţiuni. Mi-am dat seama că pereţii nu aveau niciun tablou. Am început să caut magazine în care pot găsi piese de artă, însă mi se părea că nu se potrivesc spaţiului meu sau că nu sunt personalizate. Aşa a pornit ideea proiectului Visura”, a povestit el.

Alin Amariei este pasionat de tehnologie, iar atunci când a apărut inteligenţa artificială, a început să înveţe cum se folosesc tool-urile de prelucrare a imaginii – în prima fază, pentru o nevoie personală şi apoi pentru publicul larg, transformând totul într-un business. Fondatorul Visura a reuşit să îşi pună în aplicare ideea în mai puţin de două luni, cu ajutorul găsit în Stup, proiectul Băncii Transilvania dedicat antreprenorilor aflaţi la început de drum. În Stup, el şi-a înfiinţat firma Visura Consulting SRL, a gândit platforma pentru magazinul online şi a înregistrat domeniul.

Cel mai important aspect în ceea ce priveşte lucrările pe care le realizează,menţionează acesta, este că ele sunt unicat, astfel că atunci când un client comandă o lucrare de artă din magazinul online Visura, ea nu mai este vândută şi altcuiva. Procesul de creaţie are la bază imaginaţia fondatorului şi un dialog constant cu inteligenţa artificială.

„Mă aşez la laptop, intru în conturile mele de AI şi încep să vorbesc cu el. Viziunea este a mea, transmit asta către AI şi anumiţi parametri în care aş vrea să fie realizată respectiva lucrare, iar de acolo este o întreagă conversaţie cu AI. Creaţia mea trece prin nişte tool-uri de prelucrare şi apoi ajunge pe site.” Până acum, Alin Amariei a strâns în portofoliul Visura în jur de 300 de creaţii. Un print cu dimensiunea 50x50 cm costă 200 de lei, iar unul de 50x70 cm ajunge la 250 de lei. Tablourile realizate prin intermediul inteligenţei artificiale sunt împărţite în două categorii - fine prints şi art on demand, aceasta din urmă fiind axată pe zona de B2B.

„Creăm produsele din categoria art on demand pentru cei ce doresc să îşi personalizeze identitatea şi spaţiul pentru clienţii lor –putem să lucrăm cu hoteluri, restaurante sau saloane de înfrumuseţare”, a detaliat el.

Alin Amariei a deschis magazinul online Visura pe 8 martie anul acesta şi deşi nu a investit mai deloc în promovarea lui, au început deja să apară primii clienţi. În prezent, el se împarte între jobul său şi antreprenoriat, însă îşi doreşte să ajungă să se susţină financiar doar din veniturile generate de business.

Totodată, în viitorul apropiat, el îşi doreşte să aibă şi primul angajat, care să se ocupe de partea operaţională, iar el să rămână mai mult pe zona de creaţie şi strategie. Mai mult, în anul al doilea al businessului, antreprenorul se gândeşte să deschidă şi un marketplace pentru artişti, fie din zona de artă digitală, fie din zona de pictură.

„Cred că dacă eşti la început de drum şi în primul an ajungi la breakeven, înseamnă că ai făcut o treabă bună. Trebuie să vezi unde lucrurile nu merg bine şi să înveţi din ele, astfel încât să faci mai bine anul următor”, consideră acesta.

El speră că, în 2025, Visura Consulting să ajungă la primul milion de euro, însă totul depinde de cum va evolua businessul în primul an.

Experienţa jobului a fost pentru Alin Amariei cea mai bună şcoală, întrucât aşa a învăţat ce înseamnă lucrul în echipă şi parteneriatul, aspecte pe care educaţia formală şi sistemul de învăţământ actual nu le pune în prim-plan.

Legătura sa cu creaţia a existat încă din copilărie, atunci când obişnuia să deseneze fie în creion tehnic, fie în acuarelă. Acum, pentru creaţiile sale, se inspiră din absolut orice.

„Multe dintre lucrările de pe site au apărut din sentimentele pe care le-am trăit la un moment dat. Mă inspir din versuri ale unor melodii, din peisaje şi încerc să îi descriu inteligenţei artificiale cum văd eu lucrurile acestea.”

Pentru Alin Amariei, cea mai importantă calitate în antreprenoriat este curajul. El este de părere că greşeala este cel mai bun mod de a învăţa, iar procesul prin care treci ca antreprenor până ajungi să pui o idee sau un business pe picioare este un lucru din care înveţi.

„Atât greşeala, cât şi succesul, te ajută să creşti. Ar fi ideal dacă toată lumea ar învăţa din greşelile altora. Însă, atunci când treci tu prin tot acel proces, cu siguranţă vei simţi şi impactul”, a mai spus el.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania