Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Morariu din Constanţa a ajuns la afaceri de 2,5 mil. lei din producţia şi vânzarea de gene false sub brandul Forever Lash şi urmează să dezvolte proiectul său cu o reţea de automate de gene false în malluri

27.09.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Astăzi, brandul Forever Lash este prezent în reţeaua de magazine dm drogerie markt, în aproape 2.000 de saloane de înfrumuseţare şi în magazine specializate pe produse de beauty, cât şi în magazinul online propriu, de unde pleacă comenzi către clientele din toată ţara.

Anca Morariu din Constanţa, fostă angajată în corporaţii, a pornit proiectul Forever Lash din propriul său apartament acum mai bine de un deceniu şi a ajuns, din producţia şi vânzarea de gene false, la afaceri de 2,5 mil. lei.

„Forever Lash este bucuria sufletului meu, este o afacere de familie care a pornit din pasiunea mea pentru frumos în 2011. Este un brand propriu sub care produc gene false. Am ales să produc aici, în România, pentru că sunt de părere că noi suntem un popor isteţ, care se poate descurca şi chiar o facem. Am pornit în apartamentul nostru, cu circa 2.000 de euro împrumutaţi de la prieteni. Eu am lucrat în corporaţii ca Strauss România sau Coca-Cola, în vânzări, ceea ce a contat mult. Am încercat să penetrez piaţa de retail şi a fost mai simplu să intrăm în reţele“, a povestit fondatoarea.

Astăzi, brandul Forever Lash este prezent în reţeaua de magazine dm drogerie markt, în aproape 2.000 de saloane de înfrumuseţare şi în magazine specializate pe produse de beauty, cât şi în magazinul online propriu, de unde pleacă comenzi către clientele din toată ţara.

Constanţa, Bucureşti şi Cluj, menţionează antreprenoarea, sunt câteva dintre cele mai bune zone ale ţării din perspectiva vânzărilor.

Pentru a ajunge mai aproape de cliente, Anca Morariu plănuieşte înfiinţarea unei reţele de automate de gene false, pe care vrea să le amplaseze în mall-urile din ţară.

„Pentru că trendul este de automatizare în toate domeniile, vom crea o reţea de automate de gene false, astfel încât produsele noastre să fie cât mai aproape de consumatori. Vrem să populăm cam toate mall-urile. Proiectul este în pregătire şi îl vom porni anul acesta“, a adăugat ea.

Portofoliul Forever Lash este axat pe gene false, însă, de curând, fondatoarea a adăugat şi produse pentru manichiură, creând astfel brandul Forever Nails.

O mare provocare în această perioadă, spune ea, este legată de creşterea preţurilor şi de bugetele consumatorilor care nu mai sunt atât de mari pentru produsele care nu reprezintă o prioritate pe lista lor de cumpărături.

„Lumea îşi doreşte calitate, dar bugetele sunt gândite mai raţional şi consumatorii nu mai sunt dispuşi să cumpere atât de mult. Astfel, am creat un nou brand, numit Merry Berry, care este mai accesibil decât Forever Lash“, a ma spus Anca Morariu.

O pereche de gene false cu eticheta Merry Berry costă între 7 şi 9 lei, în timp ce genele false Forever Lash au un preţ cuprins între 17 şi 19 lei.

Creşterea afacerii, spune antreprenoarea, a venit natural, exact aşa cum şi-a dorit, iar rezultatele au venit după „foarte multă muncă, ambiţie şi perseverenţă“. Astăzi, Forever Lash are o echipă de cinci oameni, dar şi foarte multe servicii externalizate.

Anca Morariu are planuri de dezvoltare pentru businessul său în următorii ani, mizând pe acelaşi model – creşterea organică. Totodată, fondatoarea vrea să ducă brandul Forever Lash şi peste graniţe.

„Ieşirea pe pieţele externe este următorul pas pe care sperăm să îl facem în următorii doi ani. Deja avem cliente care ne solicită produsele în Marea Britanie sau Germania. În cinci ani, văd Forever Lash şi pe piaţa internaţională şi cu o reţea extinsă de automate de gene false“, a concluzionat ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania