Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Antreprenorul Bogdan Nicolaide a deschis cafeneaua U Cafe în Bucureşti şi a ajuns la 100.000 de euro afaceri în doar trei ani: „Dacă ai o idee şi îţi place să munceşti, e simplu să faci orice“

27.06.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Investiţia iniţială în brandul U Cafe a fost de circa 50.000 de euro, iar cafeneaua este lângă Spitalul Grigore Alexandrescu din Capitală Circa 40-50 de locuri are cafeneaua, însă jumătate din business vine din produsele „to go“.

Brandul U Cafe apărea în toamna lui 2019, după ce antreprenorul Bogdan Nicolaide şi familia sa au dorit să aducă gustul cafelei din India mai aproape de clienţii din Bucureşti, chiar în centrul Capitalei, în Piaţa Victoriei. După ce a trecut perioada pandemiei, în care businessurile din HoReCa au fost închise, vânzările U Cafe şi-au revenit, iar cafeneaua a ajuns la 100.000 euro afaceri, trecând şi pe profit în 2022. Planurile fondatorului urmăresc acum extinderea.

„Părinţii mei aduceau cafea din India şi am aşa am descoperit cafeaua. Tot timpul mi-a plăcut cafeaua, la un moment dat am prins un spaţiu şi m-am gândit să facem o cafenea. Tatăl meu a găsit producătorul de acum 35 de ani, am importat cafea din India şi am aşa am început. Fiind băutor de cafea, am gustat tot timpul, iar în România acum câţiva ani cafeaua indiană se găsea foarte rar. În antreprenoriat, când apare oportunitatea, s-o iei repede, să nu te gândeşti la cifre, ci să faci“, a povestit Bogdan Nicolaide.

El a avut diverse businessuri încă din 1998, de la tipografie, la agenţie de publicitate (care  funcţionează şi în prezent), importator de vinuri, firmă medicală. Totuşi, în domeniul cafenelelor nu a avut experienţă, învăţând totul din mers.

„Investiţia a fost de circa 50.000 de euro, în utilaje, spaţiu, amenajare. Cafeneaua este în Piaţa Victoriei, lângă Spitalul de Copii Grigore Alexandrescu. Când s-a terminat oarecum pandemia, a fost OK pentru că aveam un produs de calitate, lumea din zonă începuse să ne ştie şi a început să meargă bine. 2022 a fost un an bun în care am făcut şi noi profit“, a mai spus antreprenorul.

Circa 40-50 de locuri sunt disponibile pentru clienţi în actualul spaţiu de lângă Spitalul Grigore Alexandrescu, însă jumătate din business vine din conceptul „to go“.

Pentru a răspunde cererii, U Cafe are în prezent mai multe sortimente de cafea, dar şi produse de patiserie, apă, sucuri, ceaiuri. Cele mai căutate cafele sunt cele cu lapte, de la cappuccino, la flat white sau latte.

„Pentru extindere m-am gândit la Constanţa, la o rulotă de mers la festivaluri, lumea a început să descopere cafeaua rece de calitate. Unul dintre planuri ar mai fi să luăm un spaţiu în aceeaşi clădire şi să facem partea asta de co-working space care e la mare modă, sunt o grămadă de oameni care vin şi stau în cafenea să lucreze“, a mai spus Bogdan Nicolaide.

El a adăugat forţa de muncă la capitolul provocări, în prezent cinci oameni fiind implicaţi în echipa U Cafe, dar şi oferirea aceluiaşi gust cafelei în fiecare zi. El crede că un antreprenor în domeniul cafenelelor trebuie să ştie din practică modul în care funcţionează o cafenea, atmosfera din locaţiile mici, unde este o altă interacţiune cu clienţii. Antreprenorul crede că în domeniul HoReCa este bună competiţia, însă nişa cafenelelor mici prinde din ce în ce mai mult avânt.

„M-am speriat un pic în timpul pandemiei că lumea n-o să mai iasă, dar lumea a ieşit mai mult şi cu o nevoie mai mare. Sunt oameni care încă lucrează de acasă, mai ales multinaţionalele, oamenii au nevoie de ieşire într-o cafenea unde poţi să şi lucrezi, poţi să şi vorbeşti cu oameni străini,  îţi dă  putere să mergi mai departe de multe ori. Dacă ai o idee, trebuie să încerci să o faci, dacă îţi place să munceşti, e simplu să faci orice“, a concluzionat Bogdan Nicolaide.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania