Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Jumping House, un centru de activităţi sportive recreative cu trambuline, s-a extins de la Cluj-Napoca la Oradea, iar fondatorii caută malluri pentru a se dezvolta mai departe. „Se vede avantajul centrului comercial“

02.05.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Este vorba, practic, despre un loc cu multe trambuline, coşuri de baschet, panouri de căţărat şi piscină cu bureţi.

Jumping House, un centru de activităţi sportive recreative pornit în Cluj-Napoca, s-a extins cu un al doilea spaţiu, triplu ca mărime, în Oradea, iar fondatorii acestui business, familia Neagomir, au în plan noi deschideri în perioada următoare.

„Jumping House are drept concept petrecerea timpului liber într-un mod în care poţi să faci sport. Pe lângă spaţiul din Cluj-Napoca, am deschis un spaţiu şi în Oradea, mult mai mare. Au apărut multe concepte similare în România între timp. Noi ne dorim să ne extindem în continuare, dar cu paşi mărunţi, pentru că investiţia de pornire nu este mică”, a explicat Aneta Neagomir la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Ea şi familia ei au descoperit această idee de business într-o vacanţă petrecută în Statele Unite ale Americii, aşa că în 2019, la câteva luni după întoarcerea din concediu, Aneta şi soţul ei au deschis în Cluj-Napoca sala Jumping House, un loc cu mai multe activităţi sportive şi, în acelaşi timp, distractive. Este vorba, practic, despre un loc cu multe trambuline, coşuri de baschet, panouri de căţărat piscină cu bureţi.

„Locaţia din Oradea este aproape triplă faţă de cea din Cluj-Napoca, acolo sunt mai multe atracţii. Nu a fost greu să alegem spaţiul, pentru că am găsit disponibilităţi în centre comerciale, am ales Oradea Shopping City. E diferit faţă de locul din Cluj, care se află într-o zonă industrială, facilităţile sunt mai multe. Tocmai de aceea, avem în plan să deschidem un al treilea spaţiu în Cluj-Napoca, într-un mall, în Auchan Iris, în toamnă. Se vede avantajul centrului comercial.”

Aneta Neagomir spune că, dacă în centrul Jumping House din Cluj-Napoca ajung, în medie, 80 de persoane pe zi, în cel din Oradea media este de 100 de persoane. În ceea ce priveşte weekendul, acesta strânge 500-600 de persoane în Cluj-Napoca şi 700-800 în Oradea. O intrare costă 45 de lei pentru o oră, iar 10 lei este perechea de şosete speciale. Cam 70% din clienţi sunt copii.

„În Cluj-Napoca am investit cam 200.000 de euro, iar la Oradea am depăşit 400.000 de euro. Ca o comparaţie, pentru Oradea am adus pe vapor trei containere de echipamente, faţă de unul singur pentru spaţiul din Cluj-Napoca. Fiecare spaţiu are 13 angajaţi, sunt oameni tineri, care înţeleg vibe-ul Jumping House.”

Mai departe, familia Neagomir îşi doreşte să francizeze conceptul Jumping House, însă nu mulţi oameni sunt destul de curajoşi să aloce o investiţie atât de mare pentru amenajarea unei săli.

„Prima discuţie pe care am avut-o pentru spaţiul din Oradea a fost pentru o franciză, dar când se ajunge la investiţie, discuţiile se opresc, pentru că oamenii nu se gândesc că ar putea costa atât de mult. Sunt multe lucruri de făcut pe lângă trambuline. Aici se blochează lumea. Investiţia se recuperează, la Cluj am recuperat-o într-un an, în condiţiile în care am trecut şi printr-o pandemie.”

Până acum, Jumping House a generat în fiecare an dublarea cifrei de afaceri. În 2024, veniturile au ajuns la 480.000 de euro.

„Pentru extindere, deocamdată ne gândim doar la alte oraşe din Transilvania, nu şi la Bucureşti. Nu cunosc momentan piaţa din Bucureşti, aşa că mi-am propus să rămânem în zona Transilvaniei pentru moment.”

Aneta Neagomir, cofondatoare, Jumping House: Investiţia se recuperează, la Cluj am recuperat-o într-un an, în condiţiile în care am trecut şi printr-o pandemie.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania