Business Hi-Tech

Asus are ca target să vândă cu 20% mai multe laptopuri

Asus are ca target să vândă cu 20% mai multe laptopuri

Asus a lansat săptămâna trecută pe piaţa locală noua gamă de ultrabookuri Zenbook

Autor: Bogdan Alecu

14.11.2011, 00:03 324

Asus România, subsidiara locală a producătorului taiwanez de PC-uri, estimează pentru acest an afaceri de peste 50 mil. euro, în avans cu peste 40% faţă de anul anterior.

Creşterea din acest an va fi susţinută în principal de vânzările de notebook-uri, care vor înregistra cifre de aproape 100.000 de unităţi, cu 20% mai mult decât în 2010, a declarat Ciprian Donciu, directorul de vânzări al Asus România.

"Anul acesta estimăm afaceri de aproximativ 50 mil. euro pe piaţa locală. Cifrele exacte vor depinde foarte mult de cum va decurge luna noiembrie şi mai ales decembrie."

Asus a lansat săptămâna trecută pe piaţa locală noua gamă de ultrabookuri Zenbook - bazate pe procesoare Intel care concurează prin performanţe şi preţ cu gama MacBook Air a Apple. Modelele lansate au procesoare Intel i5 sau i7, o grosime mai mică de 10 mm, au o autonomie a bateriei de cel puţin 5-7 ore şi o durată de pornire a sistemului de operare Windows de circa 12 secunde şi o greutate sub 1,5 kg.

"Primul lot importat din noul Zenbook a fost de circa 100 de unităţi şi deja există precomenzi pe majoritatea şi ne gândim la viitoarele comenzi. Până la finele anului estimăm vânzări de ordinul sutelor de unităţi, iar anul viitor mii de unităţi."

Asus Zenbook va intra în concurenţă directă cu Apple Macbook Air, model care este pe piaţă de aproape trei ani, dar şi cu viitoarele ultrabookuri lansate de companiile concurente precum Acer Aspire S3.

"Ultrabookul reprezintă un device care «forţează» înlocuirea. Sunt mulţi care nu au simţit nevoia să-şi schimbe laptopul actual cu unul nou, dar care văzând produsul acesta vor dori să-l schimbe. În biroul nostru 90% ar dori să schimbe laptopul actual cu un Zenbook spre exemplu", a declarat Ciprian Donciu.

Pe piaţa locală noul Zenbook este deja disponibil în mai multe magazine online cu un preţ de pornire de 4.299 de lei (modelul UX21 de 11,6 inchi, procesor Core i5, 4 Gb RAM şi SSD de 128 Gb) şi aproximativ 5.700 de lei pentru cel de 13,3 inchi şi procesor i7. Spre comparaţie, Apple Macbook Air are preţuri cuprinse între 4.499 lei (display de 11,6 inchi, procesor Intel Core i5) şi 7.350 lei pentru modelul de top de 13,3 inchi.

"Ce cotă vor avea ultrabookurile din vânzările Asus de notebookuri vom vedea anul viitor în funcţie de cerere. Intel doreşte 40%. Trebuie văzută cererea din piaţă şi cum vor putea fi scăzute preţurile. Atât timp cât vor costa în jur de 4.000 de lei nu cred că se va putea ajunge la o astfel de cotă", a declarat Ciprian Donciu.

Preţul unui notebook depinde foarte mult de compromisurile pe care este dispus să le facă producătorul şi specificaţiile sale.

"Noi puteam face un ultrabook de 3.500 de lei, dar era cu două treimi mai gros, nu avea Solid-State Drive ci un HDD obişnuit, nu avea USB 3.0 şi nici SATA 3.0 şi nu venea cu niciun element de noutate faţă de ce avem în momentul de faţă în gamă", a spus directorul de vânzări al Asus România.

În prezent preţul mediu al unui notebook Asus vândut anul acesta depăşeşte cu puţin 2.000 de lei iar faţă de anul trecut este în uşoară scădere, scădere determinată de faptul că s-au optimizat anumite costuri şi s-au redus preţurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO