Companii

Antreprenori locali. Producătorul biscuiţilor Croco are în plan investiţii de 12 mil. euro în dezvoltarea fabricii din Oneşti

Damian Mereu a pus bazele businessului din producţie în urmă cu mai bine de două decenii şi l-a dus pe primele locuri în vânzări în sectorul biscuiţilor.

Damian Mereu a pus bazele businessului din producţie în urmă cu mai bine de două decenii şi l-a dus pe primele locuri în vânzări în sectorul biscuiţilor.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.05.2023, 10:00 489

♦ Croco este cel mai mare producător local de biscuiţi şi sticksuri, având o cifră de afaceri de 219 mil. lei (44 mil. euro) în 2022.

Croco, producător român de biscuiţi care deţine o fabrică în Oneşti (jud. Bacău), are în plan o investiţie de 12 mili­oane de euro începând cu anul 2024, termenul de finalizare fiind de doi ani. „Proiectul constă în ambalare robotizată în cutii şi noi linii de fabricaţie“, au transmis repre­zentanţii companiei într-un chestionar trimis de ZF cu ocazia realizării anuarului ZF Cei mai mari jucători din econo­mie. Ediţia din 2023 a anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie, proiect ajuns la vârsta ma­jo­ra­tului, va fi lansat în luna iu­nie. În 2021 şi 2022, compania a avut un buget de in­vestiţii de 3 milioane de euro. Însă, în ultimii ani com­pania fondată în 1994 a fă­cut constant inves­ti­ţii în dezvoltare. De exemplu, pe parcursul anului 2020 compania a derulat o investiţie de 6 milioane de euro, constând în achi­ziţia de noi linii de pro­ducţie şi ambalare care produc pufuleţi, snacksuri, pernuţe umplute, covrigi şi baghete.

„Capacitatea de producţie creată în 2020 va produce, valoric, 15 mil. euro pe an, ceea ce înseamnă creşterea cifrei de afaceri“, spunea anterior Damian Mereu, fondatorul companiei.

Croco din Oneşti a avut în 2022 o cifră de afaceri de 219 milioane de lei (44 mil. euro), în creştere cu aproape 26% faţă de anul prece­dent, conform cal­cule­lor ZF făcute pe baza datelor furnizate de com­panie. Pro­fitul net al com­paniei s-a situat la 39,6 mi­lioane de lei, re­zultatul fiind cu 42% mai mare faţă de anul prece­dent. Croco este şi unul dintre cei mai mari angajatori din secto­rul pro­ducţiei de bis­cuiţi şi dulciuri, a­vând în medie 424 de an­ga­jaţi. Croco este, con­form ultimelor date, cel mai bine vândut brand din ca­te­goria bis­cuiţilor dulci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO