Companii

Ce planuri au spaniolii care au construit Pasajul Basarab, după ce anul acesta şi-au crescut afacerile la 120 mil. euro

Ce planuri au spaniolii care au constuit Pasajul Basarab, după ce anul acesta şi-au crescut afacerile la 120 mil. euro

Autor: Andreea Mioara Neferu

19.12.2011, 12:28 2273

"Suntem în linie cu ceea ce ne-am propus la începutul anului. Creşterea afacerilor se datorează în principal încasărilor pe proiectele mai mari, precum Timişoara-Arad, centura Constanţei sau pasajul Basarab", a declarat Sebastien Picaut, directorul general al subsidiarei din România a FCC Construccion.

Compania, care a finalizat anul acesta alături de italienii de Astaldi unul dintre cele mai ambiţioase şi mai scumpe proiecte urbane din România la capitolul infrastructură, pasajul Basarab, este şi unul dintre constructorii autostrăzii Arad-Timişoara, deschisă circulaţiei în luna decembrie şi cu o valoare contractuală de 483,7 mil. lei (115 mil. euro la un curs de 4,2 lei/euro), potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Tronsonul ar urma însă să fie gata în totalitate în 2012, când vor fi finalizate şi centrele de întreţinere.

FCC Construccion îşi propune în 2012 să îşi diversifice portofoliul de lucrări, în special în domeniul reabilitărilor de căi ferate, dar şi pe segmentul de aeroporturi. "Strategia noastră pentru anul viitor include şi diversificarea lucrărilor pe care le realizăm, în special în domeniul căilor ferate. Suntem optimişti că vom putea deveni parteneri ai CFR în cel puţin unul dintre contractele de reabilitare a căilor ferate de pe Coridorul IV paneuropean", a spus Picaut.

Ministerul Transporturilor a atribuit anul acesta contracte de câteva sute de milioane de euro pentru reabilitarea Coridorului 4 feroviar, dar şi pentru modernizarea unor gări din ţară, însă licitaţiile vor continua şi în 2012.

FCC a realizat până acum lucrări în domeniul reabilitării de căi ferate de circa 1,3 miliarde de euro, participând în ultimii 15 ani la o serie de proiecte în Spania, care în 2012 va deveni a doua ţară din lume din perspectiva lungimii reţelei de căi ferate de mare viteză (circa 2.800 km), potrivit lui Picaut.

Pe lângă pasajul Basarab şi autostrada Arad-Timişoara, FCC Construccion a inaugurat parţial centura Constanţei în iulie, iar în septembrie a deschis integral tronsonul din tre DN 3 şi Agigea. De asemenea, în decembrie a finalizat podul hobanat de la Otopeni de pe centura Capitalei.

Compania are în prezent circa 2.000 de angajaţi în România, aici fiind inclus şi personalul din joint-venture-urile în care FCC Construccion participă pentru diferite proiecte. Piaţa construcţiilor, care în anii 2009 şi 2010 a înregistrat un declin cumulat de circa 40%, până la 9-10 miliarde de euro, nu a cunoscut un reviriment puternic nici anul acesta, însă semnele pentru anul următor sunt pozitive. "2011 a fost un an de tranziţie, în care Ministerul Transporturilor a scos la licitaţie o serie de proiecte, al căror impact se va simţi în economie însă începând de anul viitor", a spus Picaut.

FCC Construccion, unul dintre cei mai mari constructori iberici, este controlat de grupul spaniol FCC, prezent în România şi prin subsidiara Alpine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO