Companii

Coca-Cola si QAB investesc in extinderea afacerii cu cel mai mare potential pe piata racoritoarelor

Coca-Cola si QAB investesc in extinderea afacerii cu cel mai mare potential pe piata racoritoarelor

Sursa: Ministerul de Finante, Monitorul Oficial, QAB

18.07.2006, 18:46 230

Cei mai mari jucatori pe piata locala a bauturilor racoritoare - Coca-Cola si QAB, imbuteliatorul Pepsi - si-au extins portofoliile pe segmentul bauturilor necarbonatate, care are o crestere de patru ori mai mare fata de cea a sucurilor carbonatate sau a apei minerale. Piata bauturilor racoritoare este estimata la peste 500 mil. euro.
Piata bauturilor racoritoare necarbonatate reprezinta 9% din totalul pietei bauturilor racoritoare (fara alcool) si ocupa locul trei ca volum, dupa bauturile racoritoare carbonatate si apa, potrivit Coca-Cola.
De cealalta parte, reprezentantii QAB spun, citand un studiu Canadean, ca vanzarile de sucuri necarbonatate vor inregistra cresteri de 18-20% in acest an, fata de doar 3-4% pe segmentul carbonatatelor sau al apei minerale.
In acest context, Coca-Cola a anuntat ieri lansarea unei noi game, Cappy Ice Fruit, in timp ce imbuteliatorul Pepsi a decis sa relanseze brandul Prigat Activ. Ambele lansari de produse vin ca urmare a unor investitii in productie de 17 mil. euro pentru Coca-Cola, respectiv de 14,5 mil. euro pentru QAB.
Cappy Ice Fruit, noua gama a Coca-Cola, a fost lansata in contextul in care piata bauturilor necarbonatate a inregistrat o crestere de 56% in luna mai a acestui an, fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit datelor companiei care citeaza raportul MEMRB din mai 2006.
"Tendinta actuala a consumatorilor este de a se indrepta catre produsele din categoria premium. Lansarea Cappy Ice Fruit se face intr-un moment oportun", a declarat Nicoleta Enache, Senior Brand Manager Noncarbonated Beverages pentru Coca-Cola Romania, Bulgaria si Moldova. Ea a mai spus ca vanzarile Cappy au evoluat in fiecare an, din 2001 si pana in 2005, cresterea anuala fiind de 37%.
Gama Cappy face parte din portofoliul international al companiei Coca-Cola, brandul apartinand companiei Minute Maid, devenita din 1960 divizie a Coca-Cola.
Prigat este o marca proprie a companiei QAB, ce nu face parte din portofoliul international al PepsiCo.
Imbuteliatorii Coca-Cola si Pepsi au mai facut in acest an o mutare strategica aproape simultana si pe piata de ice-tea, care reprezinta aproximativ 1% din piata autohtona de bauturi racoritoare.
Cele doua companii au lansat variante de ceai verde ale brandurilor Nestea, respectiv Lipton din dorinta de a-si completa portofoliului.
Pe segmentul bauturilor carbonatate, PepsiCo International a inregistrat pe primul trimestru o crestere de aproximativ 25% a vanzarilor de bauturi racoritoare de tipul cola in Romania si a devansat vanzarile cantitative ale principalului competitor cu 2%, ajungand la o cota de piata de 42%, se arata intr-un studiu realizat de compania de cercetare de piata Canadean, citat de PepsiCo.
"Acest rezultat este urmarea unei strategii de marketing pe termen lung, care a reconstruit practic pas cu pas brandul Pepsi. O contributie decisiva a avut-o si dezvoltarea din punct de vedere organizational si operational a imbuteliatorului autorizat al produselor PepsiCo, Quadrant Amroq Beverages", a comentat Catalin Lascu, franchise & marketing manager PepsiCo International pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
Coca-Cola, principalul competitor al PepsiCo International pe segmentul cola, nu a dorit sa comenteze rezultatele studiului Canadean. "Politica noastra este de a nu ne angaja in discutii statistice comparative, intrucat acestea pot fi interpretate gresit", a afirmat Mugurel Radulescu, public affairs & communication manager la Coca-Cola.
Coca-Cola HBC Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,017 miliarde lei (280,7 milioane euro), in crestere cu circa 15% fata de 2004, in timp ce profitul brut al companiei s-a majorat cu peste 30%, la 145,7 milioane lei (40,2 milioane euro), potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial.
QAB a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 128 mil. euro, in crestere cu 48% fata de anul precedent.
Alti jucatori importanti pe piata bauturilor racoritoare sunt European Drinks, La Festa, Parmalat sau Romaqua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO