Companii

Cum explică directorul Automobile Bavaria schimbarea consumului: Românul nu mai cumpără acum caşcaval franţuzesc, ci românesc. Se uită la ce este mai ieftin

Cum explică directorul Automobile Bavaria schimbarea consumului: Românul nu mai cumpără acum caşcaval franţuzesc, ci românesc. Se uită la ce este mai ieftin

Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria: In recesiune sunt multe oportunitati, dar intrebarea este daca aceste oportunitati se incadreaza in portofoliul companiei. Noi suntem deschisi la noi idei de achizitii, dar acestea trebuie sa se incadreze in strategia noastra.

11.07.2010, 23:30 140

Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companiecontrolată de omul de afaceri Michael Schmidt şi cel mai maredealer BMW de pe piaţa locală, cu afaceri de peste 100 mil. euro în2009, spune că pe fondul creşterii TVA, românii se vor orienta dince în ce mai mult către produse locale, decizie care va influenţapozitiv economia României.
"Acum clientul român nu mai cumpără caşcaval franţuzesc, cicaşcaval românesc. Odată cu devalorizarea leului, produsele dinimport se scumpesc, iar clienţii vor fi obligaţi să cumpere produsemai ieftine, care de obicei sunt cele produse local. Este binepentru economia locală şi sunt convins că această situaţie va ajutaeconomia locală şi va oferi noi oportunităţi de afaceri", a spusWenzel Weber.
Majorarea TVA de la 19 la 24% de la începutul lunii iulie are înprimul rând un efect psihologic în opinia directorului AutomobileBavaria. În acest caz, creşterea de 200-300 de euro a preţului unuiLogan poate avea un impact mai ridicat decât majorarea cu2.000-3.000 de euro a preţului unui BMW X5.
"În cazul BMW spre exemplu, clienţii sunt în general oameni deafaceri care pot deduce TVA-ul, dar clientul persoană fizică nupoate şi îl vede atunci când observă preţul pe factură. În cazulAutomobile Bavaria, 50% din vânzări sunt în sistem leasing, aşa căaceastă majorare este cumva ascunsă", a declarat Weber, care asubliniat că majorarea TVA va fi cel mai bine percepută în cazulproduselor de zi cu zi, cartofi, lapte sau detergenţi.
În ceea ce priveşte Automobile Bavaria, compania are un bugetsimilar cu cel de anul trecut, potrivit directorului general alcompaniei, dar care însă nu a precizat valoarea acestuia. Weber aţinut să sublinieze însă că în continuare compania ia în calculinclusiv posibilitatea de achiziţiona alte businessuri.
"La nivel european putem discuta de multe oportunităţi în piaţălegate de achiziţii. Nimeni nu vrea să-şi pună toate ouăle într-unsingur coş. În recesiune sunt multe oportunităţi, dar întrebareaeste dacă aceste oportunităţi se încadrează în portofoliulcompaniei. Noi suntem deschişi la noi idei de achiziţii, daracestea trebuie să se încadreze în strategia noastră", a spusWenzel Weber.

Service Rolls-Royce
Automobile Bavaria va semna cel mai probabil anul acesta uncontract cu Rolls Royce pentru a deveni service autorizat al mărciibritanice, primul pas către un centru integrat destinat branduluide lux.
"Înainte să primim autorizarea de la Rolls Royce pentru servicetrebuie să ne pregătim a îndeplini standardele companiei. AcumRolls Royce este în proces de a actualiza aceste standarde deoareceintră pe un nou segment al pieţei şi de aici au provenit şiîntârzierile. Nu se pun în discuţie probleme legate de nivelultehnic, ci de detalii precum zona de recepţie", a spus Weber.
Aceeaşi strategie, de a deschide întâi serviceul şi după aceea unshowroom, a fost adoptată şi de Forza Rossa, importatorul Ferraripe piaţa locală, şi de Porsche România în ceea ce priveşte mărcileBentley şi Lamborghini.
În ultimii trei ani s-au importat pe piaţa locală aproape 15 modeleRolls Royce noi, cu preţuri între 400.000 şi 640.000 de euro, pluspeste 20 de modele second-hand, care reprezintă şi clientul-ţintăal service-ului. Ca şi în cazul centrului Ferrari, şi service-ulRolls Royce vizează atât clienţi din România, cât şi dinregiune.

Luxul îşi revine primul

Şeful Automobile Bavaria se aşteaptă ca segmentul premium să fieprimul care să iasă din criză, deoarece oamenii de afaceri sunt ceicare observă întâi intrarea pe un trend pozitiv a economiei. Însegmentul inferior al pieţei, ai în general persoane fizice pentrucare criza înseamnă că aceştia nu au primit nicio mărire de salariude 1-2 ani şi în continuare se luptă să-şi achite datoriile labancă. "Dacă afacerile îşi revin, angajaţii vor obţine o creştere asalariilor şi atunci vom vedea o schimbare şi în segmentul inferioral pieţei".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO