Companii

Liviu Facaleata, Pic Grup: Degeaba produci daca nu poti vinde marfa

Liviu Facaleata, Pic Grup: Degeaba produci daca nu poti vinde marfa

Liviu Facaleata, directorul general al Pic Group: Nu reinventam noi roata, conceptul de hipermarket este o reteta stabilita de ani buni in afara.

28.07.2006, 15:19 331

Liviu Facaleata, directorul general al grupului Pic, cu activitati de productie, comert si prestari de servicii, spune ca procesul de vanzare este mai important, dar si mai dificil decat cel de productie.
"Ca sa vinzi trebuie in primul rand sa convingi. Degeaba produci daca nu poti vinde apoi marfa pe piata", afirma Liviu Facaleata.
Atunci cand si-a inceput activitatile de productie de alimente, in anul 2000, grupul Pic a decis sa-si dezvolte si sistemul de distributie, pentru a face fata volumului mai mare de marfa. A continuat si distributia altor produse fabricate de companii de pe piata, dar criteriul principal in alegerea partenerilor a fost ocolirea produselor care concureaza cu cele ale Pic.
"Nu putem distribui in acelasi timp si produsele noastre si pe cele care sunt in concurenta cu ele", adauga Liviu Facaleata.
In hipermarketul Pic din Pitesti, deschis in anul 2004, evitarea concurentei nu mai este posibila, pentru ca grupul merge pe strategia de diversificare a ofertei de produse pe toate categoriile.
In prezent, hipermarketul detinut de Pic comercializeaza aproximativ 40.000 de produse, de la peste 600 de furnizori. Suprafata magazinului este de aproximativ 7.000 de metri patrati.
Pic si-a propus crearea unui lant propriu de 8 hipermarketuri pana in anul 2010, ceea ce se inscrie in evolutia fireasca a grupului, mai spune Liviu Facaleata.
"La inceput ne-am propus sa devenim cel mai mare grup din judetul Arges, acum ca am realizat acest lucru ne indreptam privirile spre intreaga tara. Iar piata de retail este foarte buna si se va dezvolta mult in viitor, odata cu schimbarea comportamentului consumatorilor care prefera tot mai mult sa se aprovizioneze din marile magazine", afirma el.
Retailul modern din Romania este o piata foarte competitiva, dominata de grupuri internationale precum Carrefour, Cora, Metro AG, care la randul lor au planuri de extindere in provincie dupa ce s-au asezat bine pe piata Capitalei.
"Faptul ca suntem in comert din anul 1991 si cunoastem foarte bine piata si comportamentul consumatorilor ne va ajuta mult in lupta cu retelele internationale de hipermarketuri implantate in Romania", comenteaza Liviu Facaleata.
Directorul Pic Group mai spune ca incearca sa creeze oportunitati pentru angajati similare cu cele oferite de grupurile internationale de pe piata.
"Atunci cand stabilim nivelul salariilor in hipermarket tinem cont si de salariile existente la concurenta", a afirmat Liviu Facaleata.
Zece manageri din hipermarketul din Pitesti vor fi promovati si trimisi la Craiova, pentru a pune pe picioare urmatorul magazin.
"Nu reinventam noi roata, conceptul de hipermarket este o reteta stabilita de ani buni in afara si este normal sa ne inspiram de acolo", mai afirma Liviu Facaleata.
Un hipermarket se amenajeaza intotdeauna dupa un model standard, primul raion de pe traseul cumparatorului este cel al electronicelor si al electrocasnicelor, urmeaza produsele de folosinta indelungata si la sfarsit alimentele proaspete, explica el.
Proiectul hipermarketului Pic din Pitesti a fost realizat de Ilie Penescu, unul dintre cei doi actionari ai grupului, care este si directorul firmei Pic Constructii.
Pic va intra cu hipermarketurile si in capitala, unde exista cel mai dezvoltat sistem de comert modern. In Bucuresti, 48% din segmentul FMCG reprezinta retailul modern (hipermarketuri, supermarketuri si magazine de tip cash&carry), fata de media de 27% la nivelul intregii tari, potrivit datelor institutului de cercetare de piata Gfk.
"In capitala vom deschide un hipermarket de minimum 15.000 de metri patrati", precizeaza Liviu Facaleata.
Pe segmentul productiei, Pic Group detine o fabrica de orez, o fabrica de arpacas, o linie de imbuteliat ulei si linii de ambalare si preambalare pentru zahar, toate fiind localizate in judetul Arges. De asemenea, Pic colaboreaza cu mai multi producatori alimentari pentru a-si pune brandul propriu pe diferite produse alimentare care sunt comercializate in principal in hipermarketul propriu.
"Am colaborat si colaboram inca cu majoritatea retelelor internationale de comert modern pentru a le furniza produse sub brandul propriu, deoarece suntem competitivi din punctul de vedere al preturilor de productie", mai spune Liviu Facaleata. El mentioneaza ca in urmatorii 4-5 ani grupul se va concentra pe dezvoltarea lantului de hipermarketuri in tara, dar va realiza si investitii in liniile de productie, acolo unde va fi nevoie, pentru a tine pasul cu noile tehnologii.
Cifra de afaceri a grupului Pic s-a ridicat in primele trei luni ale anului la aproximativ 18 mil. euro, dintre care 40% au reprezentat vanzarile din hipermarket.

O poveste 100% romaneasca
grupul Pic are afaceri de peste 50 mil. euro si 1.200 de angajati
a fost infiintat in anul 1991 de fratii Penescu, avand trei angajati, printre care Liviu Facaleata
cuprinde: Pic hypermarket, Pic Constructii, Pic Distributie, o firma locala de taxiuri, o companie de transport marfa, o fabrica de ulei, o fabrica de orez si de arpacas, linii de ambalare zahar, o editura si o tipografie.
nu a renuntat pana acum la nicio firma din componenta.
in urmatorii 4-5 ani se va concentra pe dezvoltarea lantului de hipermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO