Companii

Merloni a ajuns la 49 mil. euro vanzari anul trecut

10.03.2004, 00:00 14



Producatorul italian de electrocasnice Merloni Elettrodomestici, care detine marcile Ariston si Indesit, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 49 de milioane euro, mai mult decat dubla fata de cea inregistrata in urma cu un an.



"In timp ce cererea pietei a crescut cu numai 84% anul trecut, noi am reusit o crestere cu peste 100%" a declarat Aldo Taddeo, directorul pentru Europa centrala si de est al Merloni. In 2002, cifra de afaceri realizata de producatorul italian in Romania a depasit 21 de milioane de euro.



La baza cresterii vanzarilor Merloni a stat, ca si in cazul celorlalti importatori si producatori romani de electrocasnice cresterea de anul trecut a pietei romanesti ca urmare a dezvoltarii sistemelor de creditare.



"Sistemele de creditare au permis consumatorului roman accesul la produse pe care altfel nu si le-ar fi putut permite" a spus Eugen Paturan, country manager pentru Romania al Merloni Elettrodomestici.



Merloni este reprezentata in Romania prin brandurile Ariston si Indesit si detine in prezent, potrivit oficialilor, o cota de 14% din piata de electrocasnice.



"Dintre marcile noastre, Indesit este pozitionata in segmentul mediu si are un public de clienti mai mare, ceea ce se traduce in vanzari mai mari. Acesta a fost segmentul care a crescut anul trecut cel mai mult pe piata romaneasca, alaturi de cel inferior. Cu toate acestea, am reusit cresteri si in ceea ce priveste marca noastra premium, Ariston. Desi se adreseaza unui public de clienti cu venituri peste medie, Ariston a ajuns anul trecut la o cota de 2,5% din piata de electrocasnice" a completat Paturan.



Italienii sunt cel mai bine pozitionati pe piata romaneasca in segmentul de masini de spalat. "Marca Indesit ocupa locul doi cu o cota de peste 20% din acest segment al pietei. Insa cea mai mare crestere am realizat-o anul trecut in segmentul combinelor frigorifice, unde am realizat vanzari de cateva ori mai mari decat cele pe care le-am realizat in anul 2002", a mai spus Paturan.



Cea mai mare pondere in vanzarile Merloni pe piata romaneasca este detinuta de retelele de magazine specializate in vanzarea de produse electronice si electrocasnice , precum Altex, Domo sau Flanco.



"Pe locul doi din punctul de vedere al vanzarilor se afla magazinele independente de pe piata romaneasca, iar pe locul trei se afla asa numita distributie moderna, adica retelele internationale, precum Metro, Carrefour sau Cora. Oricum prin intermediul retailerilor romani specializati vanzarile sunt de cateva ori mai mari decat prin retelele internationale" a mai spus Paturan.



Pe piata romaneasca a produselor electrocasnice se regasesc in prezent aproape toti marii jucatori mondiali in domeniu. Grupul american Whirlpool detine pozitia de lider in segmentul masinilor de spalat. Suedezii de la Electrolux sunt lideri in segmentul de aragazuri, mai ales ca detin o fabrica la Satu Mare. Al treilea mare segment al pietei de "white goods" (produse albe), frigiderele si echipamentele frigorifice, este dominat de producatorul local Arctic, care detine la randul sau aproape jumatate din piata. Arctic a fost cumparat in urma cu mai bine de un an de catre producatorul turc Arcelik, cel care detine si marca Beko. Grupul german Bosch-Siemens, cele coreene LG, Daewoo, Samsung sau companiile est europene precum Gorenje, sunt la randul lor reprezentate pe piata romaneasca de electrocasnice.



Grupul Merloni Elettrodomestici SpA a fost infiintat in anul 1975 si ocupa locul trei intre producatorii de aparatura electrocasnica din Europa. La nivel mondial, vanzarile Merloni au reprezentat anul trecut peste 3 miliarde euro, cu peste 20% mai mult fata de anul 2002. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO