Companii

MOL: Statul roman sa se gandeasca bine la oferta noastra

03.05.2004, 00:00 20

Grupul ungar MOL isi mentine oferta privind crearea unui parteneriat strategic cu Petrom, apreciind ca privatizarea prin vinzare directa de actiuni nu este cea mai buna solutie pentru compania petroliera romaneasca.
"Din experienta noastra, credem ca metoda propusa pentru privatizare nu e in interesul Petrom, al economiei romanesti sau a grupului MOL. De aceea, am venit cu o alternativa si ramine in sarcina autoritatilor romane sa ia in considerare aceasta oferta sau ne pot cere sa o reformulam. Noi sintem deschisi pentru orice tip de cooperare, dar avem o opinie foarte ferma despre ceea ce e mai bine pentru Petrom si MOL", a declarat vineri la Budapesta, Zoltan Aldott, directorul Directiei Strategii a companiei ungare.
Statul roman a primit trei oferte finale pentru privatizarea Petrom, de la companiile OMV - Austria, MOL - Ungaria si Occidental Petroleum - SUA.
Strategia de privatizare prevede vinzarea directa a unui pachet de 33% din actiunile companiei catre un investitor strategic, urmata de o majorare de capital, in urma careia participatia cumparatorului va creste la 51%.
In ceea ce priveste formarea unui consortiu sau schimbul de actiuni, Aldott a precizat ca oferta MOL cuprinde mai multe optiuni, astfel ca statul roman poate alege una dintre acestea, refuzind sa faca alte comentarii asupra continutului ofertei depuse.
El a precizat insa ca grupul ungar este decis sa-si continue politica de piata pentru Romania, prin dezvoltarea continua a retelei de bezinarii si introducerea de noi servicii, chiar daca nu va prelua Petrom.
Astfel, MOL intentioneaza sa-si extinda reteaua de distributie in Romania, in urmatorii trei-patru ani, pina la 110 -120 de benzinarii, pentru a ajunge la o cota de piata de 8-10%.
Strategia de dezvoltare presupune investitii15-20 de milioane dolari anual, pentru construirea a 10 -15 statii de distributie in fiecare an.
Numarul programat nu vizeaza si achizitiile, acestea fiind "un subiect separat", asupra carora nu se pot face previziuni deoarece "piata se misca foarte repede in regiune", a adaugat Szorad.
In prezent, grupul petrolier detine 52 de benzinarii in Romania, la care se vor adauga 23 de statii preluate de la Shell. De asemenea, se afla in constructie o serie de benzinarii, astfel incit la sfirsitul anului reteaua va cuprinde mai mult de 80 de unitati, corespunzator unei cote de piata de 4-5%.
Referitor la informatiile privind cumpararea a inca 58 de statii Shell, printr-o tranzactie care ar insemna retragerea grupului anglo-olandez de pe piata romaneasca de distributie, Szorad le priveste ca pe niste zvonuri.
"Exista zvonuri pe care nu le putem comenta. Zvonurile sint zvonuri, realitatea este realitate. Contractul incheiat incheiat anul trecut cu Shell este o realitate", a spus oficialul companiei.
Un alt proiect al grupului urmareste integrarea benzinariilor operate in Ungaria, Romania si Slovacia intr-un sistem de management care va permite clientilor sa beneficieze de aceleasi produse, servicii si programe de fidelizare, indiferent de tara in care vor calatori.
Legat de evolutia pretului carburantilor dupa privatizarea Petrom, Szorad a apreciat ca, indiferent de cine va prelua compania, preturile se vor apropia de cele reale si vor varia in functie de cotatia internationala a titeiului.
"Cred ca, in urmatorii doi - trei ani, piata petroliera romaneasca va ajunge la o relatie de pret reala. Costul carburantilor va fi flexibil, ca aici in Ungaria, unde MOL creste sau scade preturile in functie de cotatia petrolului", a precizat Szorad.
MOL este una din cele trei companii care au depus oferte angajante pentru preluarea Petrom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO