Companii

Pic Group, din industria alimentara la supermarketuri

19.01.2005, 00:00 70

Producatorul din industria alimentara Pic Group Pitesti intentioneaza sa investeasca  pana in 2010 in sapte supermarketuri cu o suprafata medie de 7.000 de metri patrati.
Compania a inaugurat la sfarsitul anului trecut primul supermarket in apropierea intrarii in Pitesti de pe autostrada Bucuresti Pitesti. "Nu ne este frica de competitia cu marile lanturi internationale de supermarketuri  in ciuda faptului ca acestea au avantajul unei experiente foarte mari", spune Penescu Cornel, unul dintre cei doi actionari ai Pic Group.
El spune ca in februarie-martie grupul va demara constructia celui de-al doilea supermarket, insa a refuzat sa dezvaluie locatia. "Nu pot dezvalui unde vom construi cel de-al doilea supermarket pentru ca vom avea probleme cu preturile terenurilor", afirma Penescu.
Pic Group a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproape 38 de milioane de euro, in crestere cu 11 milioane de euro fata de anul anterior si estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 50 de milioane de euro.
"Anul trecut a avut loc o crestere a consumului de produse alimentare si acelasI lucru il anticipez si pentru acest an. In 2005 ne vom concentra pe magazine si nu vom mai lansa produse noi in industria alimentara ", sustine Penescu.
Grupul nu este un producator alimentar in adevaratul sens al cuvantului, ci proceseaza ulei sau zahar la producatorii de profil. "Procesam ulei la fabrica de la Rosiori (n.r. detinuta de grupul InterAgro) sI zahar la fabrica de profil de la Corabia. Vom restructura portofoliul de marci prin pastrarea brandului Pic numai pentru magazinele noastre, urmand ca pentru celelalte supermarketuri sa lucram sub alte marci", spune Penescu.
Pic Group vinde sub marca proprie sau sub marci proprii ale marilor lanturi de supermarketuri zahar, ulei si orez. Grupul detine o fabrica de decorticat orez la Stefanesti cu o capacitate de prelucrare de 100 de tone orez brut/zi. Pic Grup nu detine propria fabrica de ulei, insa are linii proprii de imbuteliere. "Am intrat pe piata uleiurilor vegetale in urma cu doi ani sI deocamdata nu ne intereseaza sa avem propria fabrica pentru ca, in cea mai mare parte, fabricile din Romania au tehnologii invechite care nu corespund cerintelor UE. Este posibil ca dupa aderarea tarii noastre la UE sa creasca interesul nostru pentru achizitia unei fabrici de ulei", sustine Penescu.
Pic Group este o afacere de familie dezvoltata de fratii Penescu, oameni de afaceri din Pitesti.
Piata romaneasca a uleiului, estimata la 300 de milioane de dolari pe an , are ca lider pe grupul american Bungee, care detine trei fabrici: Unirea Iasi, Muntenia Bucuresti si Interoil Oradea. Bunge are circa36% din piata, fiind urmata de Argus, cu 19%.
Americanii de la Cargill sunt cel mai nou jucator de pe aceasta piata dupa ce au preluat in urma unei tranzactii de 30 de milioane de dolari cele doua fabrici de ulei ale Topway Industries sI o cota de piata de circa 10 procente.
Urmatorul loc este ocupat de Ultex Tandarei a omului de afaceri roman, Vasile Nitescu. Ceilalti jucatori de pe piata sunt Agricover Buzau, detinut de doua investitori iranieni care au dezvoltat afaceri si in industria bauturilor spirtoase unde detin marcile Stalinskaya si Wembley, Ardealul Satu Mare, Ulerom Vaslui a omului de afaceri Adrian Porumboiu si Expur Urziceni care a preluat recent pentru circa 10 milioane de dolari fabrica de ulei Ulcom Slobozia.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO