Companii

Producatorul Bazzaconi si-a bugetat vanzari in crestere cu 10%

19.05.2010, 23:09 190

Standard Snacks, producatorul snacks-urilor sarate Bazzaconi siRontzy, vizeaza o cifra de afaceri de 16,5 mil. euro in acest an,in crestere cu 10% fata de 2009.

Compania va paria si pe exporturi pe pietele din Bulgaria siItalia, care ii aduc in prezent circa 10% din rulaje.

"In 2010, chiar daca va fi un an dificil, prin organizare si omai buna pozitionare pe piata cred ca vom putea realiza o cresterea afacerilor. Contextul economic, care a determinat modificareaobiceiurilor de consum si reducerea bugetelor dedicatecumparaturilor, ne obliga sa fim foarte atenti la piata, flexibilisi sa ne concentram pe produsele bine primite de consumatori", adeclarat Dorin Dragoi, presedintele Standard Snacks.

Compania, controlata de Dorin Dragoi, are o singura fabrica siaproximativ 200 de angajati, potrivit datelor de la RegistrulComertului, si face parte dintr-un grup de firme care mai includeun producator mic de sucuri si concentrate din fructe.

La finele anului trecut, actionarii Standard Snacks au cerutintrarea in insolventa a companiei, insa la scurt timp si-au retrasaceasta cerere de la Tribunalul Bucuresti.

Piata snacks-urilor sarate, estimata la peste 200 mil. euro, s-acontractat anul trecut cu 8% in volum fata de perioada anterioara,potrivit unor estimari ale reprezentantilor companiei germaneIntersnack, producatorul chips-urilor Chio. Cu vanzari anuale de 37mil. euro, Intersnack isi disputa in prezent pozitia de lider depiata cu producatorul Star Foods, detinut de americanii de laPepsiCo. Printre jucatorii mari de profil se numara si EuropeanFood, companie detinuta de fratii Ioan si Viorel Micula din Bihor,care produce chips-urile Viva.

Chips-urile din cartofi sunt cel mai mare segment al pieteisnacks-urilor sarate, fiind estimat la peste 100 mil. euro

De partea cealalta, segmentul biscuitilor sarati este foartefragmentat, fiind activi in acest moment mai multi producatorimici, precum si branduri importate.

Dupa ce a ajuns la un volum de peste 40.000 de tone in 2007,piata locala a snacks-urilor sarate a inceput sa-si diminuezeritmul de crestere, iar in 2009 a trecut pe un trend descendent pefondul reducerii puterii de cumparare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO