Companii

Proprietarul lantului La Mama angajeaza 400 de oameni

31.01.2008, 18:56 60

Lantul de restaurante La Mama, detinut de omul de afaceri Catalin Mahu, se va extinde in acest an cu cel putin trei noi locatii, in timp ce reteaua de cafenele Cefepedia, detinuta de acelasi actionar, va deschide alte sase unitati, in urma unor investitii de 2 milioane de euro. Pentru a sustine extinderea retelei, compania Trotter Restaurant, care administreaza restaurantele si cafenelele, va angaja in acest an 400 de persoane. In prezent compania are 500 de angajati.
In prezent, compania opereaza sase restaurante La Mama in Bucuresti, unul in Mamaia - avand caracter sezonier, si doua cafenele Cafepedia.
Trotter Restaurant si-a bugetat pentru anul acesta afaceri de 12 mil. euro, in crestere cu 50% fata de 2007, cand a raportat o cifra de afaceri de 8 mil. euro. Cresterea vine pe fondul dezvoltarii retelei de restaurante si cafenele. Rata profitului in 2007 s-a situat in jur de 15%, iar cresterea cifrei de afaceri fata de 2006 a fost de 60%, potrivit reprezentantilor Trotter.
In 2007, La Mama a lansat si serviciul de home delivery, ceea ce a contribuit la cresterea vanzarilor companiei.
Pe piata cafenelelor, compania a intrat in 2006 prin deschiderea unei locatii in Bucuresti in cel mai mare restaurant din toata reteuaua La Mama, pentru o investitie totala de 450.000 de euro.
Anul trecut, Mahu spunea ca un impediment pentru dezvoltarea retelei il constituie chiriile foarte mari din Bucuresti si lipsa spatiilor.
Ce-a de-a doua cafenea Cafepedia activeaza intr-un spatiu inchiriat ce a necesitat o investitie de aproximativ 100.000 de euro pentru amenajare si achizitionare de utilaje. Clientii tinta ai lantului de cafenele Cafepedia reprezinta in general oamenii de afaceri pana in 35-40 de ani.
Principalii competitori ai retelei de restaurante La Mama sunt retelele City Grill, Snack Attack si Gregory's, iar pe segmentul de cafenele unitatile de tip Gloria Jean's si Starbucks.

Afacerea Trotter Restaurant

Primul restaurant La Mama a fost deschis in 1999;
Opereaza sapte restaurante, dintre care sase sunt situate in Bucuresti si unul in statiunea turistica Mamaia, avand caracter sezonier;
Opereaza de asemenea doua unitati Cafepedia in Capitala;
Si-a bugetat pentru anul acesta afaceri de 12 mil. euro, in crestere cu 50% fata de 2007, cand a raportat o cifra de afaceri de 8 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO