Economia verde

Pagina verde. Bravo Europa, producător de acoperişuri, şi-a instalat panouri fotovoltaice. „Întreaga investiţie este susţinută de companie“

12.04.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În vara anului trecut, Adrian Minuţă, CEO şi cofondator al companiei, spunea că are un buget de 6,5 mil. lei dedicat investiţiilor constând în achiziţia unor echipamente de producţie noi, instalarea de panouri fotovoltaice pentru reducerea costurilor legate de consumul de curent electric şi schimbarea softului ERP (enterprise resource planning).

Producătorul de acoperişuri Bravo Europa, cu o fabrică în judeţul Călăraşi, a instalat panouri solare pe situl de producţie, în vederea reducerii costurilor cu energia. Montarea panourilor a început în toamna anului trecut.

„Întreaga investiţie este susţinută de companie. Puterea instalată a acestora (a panourilor– n. red.) este de 393,6 kWp, iar producţia anuală estimată ajunge la 98.754 kWh.

Astfel, reducem amprenta de carbon“, se arată pe site-ul companiei.

Reprezentanţii Bravo Europa nu au răspuns solicitării ZF referitoare la evoluţia businessului în 2022 şi planurile pentru 2023.

În vara anului trecut, Adrian Minuţă, CEO şi cofondator al companiei, spunea că are un buget de 6,5 milioane de lei dedicat investiţiilor constând în achiziţia unor echipamente de producţie noi, instalarea de panouri fotovoltaice pentru reducerea costurilor legate de consumul de curent electric şi schimbarea softului ERP (enterprise resource planning).

Bravo Europa a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 221 de milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de anul precedent, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Din cifra de afaceri totală, exporturile au reprezentat 38%, echivalentul a circa 85 de milioane de lei. Profitul de 11,4 milioane de lei a fost cu 45% mai mare faţă de 2020, iar numărul mediu de angajaţi s-a situat la 168.

Bravo Europa are în România o fabrică la Fundulea, în judeţul Călăraşi, de unde trimite produse către mai mult de o mie de clienţi din sud-estul Europei. Unitatea se întinde pe o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi şi are 37 de linii de producţie. Acolo, compania are o capacitate de producţie de 6,5 milioane de metri pătraţi de ţiglă şi tablă cutată şi o capacitate de procesare de peste 20.000 de tone de tablă anual.

Bravo Europa este un grup internaţional de companii cu sediul central la Viena, care are patru unităţi de producţie în România, Cehia, Germania şi Franţa, ale căror produse sunt comercializate în peste 2.500 de magazine din 20 ţări europene. Bravo Europa România deţine integral subsidiarele din Cehia, Germania şi Franţa, cifra de afaceri consolidându-se în România.

La bază, Bravo Europa a fost o companie antreprenorială fondată în 2001 de Adrian Minuţă, actualul CEO, şi familia Biermans. În 2013, fondul de investiţii EMSA Capital a cumpărat acţiunile familiei Biermans, iar acum compania este deţinută integral de EMSA Capital, prin intermediul unei firme austriece.

Pe plan local, peste jumătate din vânzările Bravo Europa se fac prin reţele de bricolaj precum Brico DÈpÙt, Leroy Merlin, Hornbach, Ambient şi Arabesque, iar restul prin revânzători locali şi prin companii specializate în montaj. Printre proiectele pentru care compania a livrat acoperişuri şi faţade se numără Hotelul Cişmigiu şi birourile Brătianu Center din Bucureşti, bazine olimpice la Luduş şi Turda şi Casa Memorială Mihai Eminescu din Ipoteşti, judeţul Botoşani.

În România, EMSA Capital mai deţine şi producătorul de uşi şi ferestre Aplast, cu două fabrici, la Ceptura (judeţul Prahova) - unde produce tâmplărie PVC, şi la 1 Decembrie (judeţul Ilfov) - unde produce tâmplărie de aluminiu.

Pe piaţa de peste 300 de milioane de euro a acoperişurilor, Bravo Europa concurează cu nume precum Bilka, Wetterbest, Rufster, Impro şi Novatik.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank