Economia verde

Pagina verde. Claudiu Butacu, EFdeN: Vedem zilnic postări ale unor companii nou-înfiinţate care promit preţuri mici, instalări rapide de panouri solare. Lucrurile acestea apar pentru că nu există reglementări

07.06.2023, 10:30 Autori: Alina-Elena Vasiliu , Cristina Bellu

Pentru acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat un buget de două miliarde de lei pentru panouri fotovoltaice, ceea ce înseamnă un potenţial de a dota peste 80.000 de gospodării.

Piaţa instalărilor de panouri solare are nevoie de reglementări, deoarece sunt numeroase companiile care nu au experienţă în domeniu şi care pot deveni reale pericole pentru cei care apelează la ele.

„În această comunitate (a prosumatorilor – n. red.) vedem foarte des victime ale marketingului. Vedem zilnic postări ale unor companii nou-înfiinţate care promit preţuri mici, instalări rapide de panouri solare. Lucrurile acestea apar pentru că nu există reglementări”, a spus Claudiu Butacu, preşedintele ONG-ului EFdeN, în cadrul videoconferinţei ZF/Raiffeisen Bank „Economia Verde: Panourile fotovoltaice – viitorul producţiei de energie?”.

Potrivit datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) citate de EFdeN, la începutul anului 2023 existau în România 40.171 de prosumatori. Într-o singură lună, numărul a ajuns la 44.000 de prosumatori, cu o capacitate instalată de 480 MW.

„Pornind de la comunitatea pe care am creat-o, ne-am dat seama că sunt nişte probleme identificate şi ne-am gândit să mapăm lucrurile acestea şi să încercăm să facem o potrivire între instalatori, viitori prosumatori şi prosumatorii care sunt nemulţumiţi de modul în care au fost instalate panourile şi cum au obţinut aprobarea dosarelor, astfel încât experienţa fiecăruia să fie un exemplu pentru întreaga comunitate.”

Pentru acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a aprobat un buget de două miliarde de lei pentru panouri fotovoltaice, ceea ce înseamnă un potenţial de a dota peste 80.000 de gospodării.

EFdeN este o organizaţie concentrată pe cercetarea şi dezvoltarea de soluţii pentru un trai urban sustenabil, în special în zona de energie solară.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank