♦ R-Create ţinteşte companiile care doresc să implementeze un astfel de serviciu şi prin intermediul lor să ajungă la clienţii finali.
R-Create, o soluţie gândită de două antreprenoare pentru a elimina ambalajele inutile pe care le presupune comerţul online, a ajuns până acum la câteva zeci de colaboratori şi mii de clienţi, iar următorul pas pe care Adina Humă şi Linda Vasilescu vor să-l facă este să pună totul sub forma unui sistem garanţie-returnare, asemănător celui referitor la ambalajele de băuturi.
„Am început să lucrăm la acest proiect în 2018, aşa că eram destul de mult înaintea trendurilor economiei verzi. Ştiam însă că există o politică la nivelul Uniunii Europene în privinţa eliminării deşeurilor pentru o economie sustenabilă. Am vrut să rezolvăm o nevoie pe care o anticipam“, a povestit Adina Humă la emisiunea online ZF Economia Verde.
Au pornit cu o idee, un pitch, un draft de proiect, au obţinut o serie de finanţări şi au început să dezvolte proiectul, care se adresează doar magazinelor din comerţul online. Practic, ceea ce au propus ele este un ambalaj returnabil şi refolosibil, care vrea să rezolve risipa de ambalaje generată de comerţul online.
„Ca să funcţioneze acest proces, e nevoie de o infrastructură foarte mare, e foarte greu de implementat, motiv pentru care nu mai există foarte multe businessuri similare în Europa. Returnarea ambalajului presupune ca acel client să accepte şi să plătească o taxă extra pentru a beneficia de acest tip de serviciu, astfel încât, atunci când primeşte coletul la uşă, să returneze ambalajul pe loc. În funcţie de magazin, acest tarif este între 2,5 şi 5 lei. Banii merg către curieri, pentru că ei prestează acest serviciu. E nevoie de mai multă educaţie la nivel de societate, ca să putem elimina problema ambalajelor.“
R-Create ţinteşte companiile care doresc să implementeze un astfel de serviciu şi prin intermediul lor să ajungă la clienţii finali.
„Avem câteva zeci de parteneri în prezent, în general magazine ale căror produse permit ambalarea în acest tip de ambalaj, care vând produse ce pot fi preluate pe loc. Lucrăm cu Nemira, Cărtureşti, Librăria cu Idei, Yko-Yko şi alţi clienţi. Unii au lucrat cu noi doar punctual, pe campanii.“
Adina Humă şi Linda Vasilescu îşi propun acum să implementeze un sistem de garanţie, cu posibilitatea ca fiecare client să primească înapoi suma plătită pentru ambalaj atunci când îl returnează la un punct de colectare, ca în cazul Sistemului Garanţie-Returnare. În acest moment, după ce primeşte ambalajele de clienţi, curierul returnează ambalajele comerciantului în mod consolidat.
„Ambalajele noastre nu se vând, ci se închiriază. Sunt făcute în România, am testat mai multe fabrici. Unele sunt făcute la Cluj, de o companie care este recunoscută pentru ambalajele returnabile pentru export. Mai colaborăm şi cu parteneri din Arad, din Bacău. Sunt făcute din materiale speciale, reciclabile, care nu reţin praful, multe dintre ele folosite în industria medicală.“
Pentru fiecare ambalaj folosit de exemplu la livrarea cărţilor, R-Create salvează un palet de cartoane, care înseamnă mai multe sute de astfel de ambalaje.
„Vorbim despre zeci de mii de ambalaje care nu au mai fost aruncate pe parcursul a cinci ani“, a completat Adina Humă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE