Eveniment

ANALIZĂ ZF. Biedronka, liderul retailului alimentar din Polonia, are afaceri cât tot comerţul modern românesc şi de cinci ori mai mari decât are numărul unu de pe plan local. Totuşi, discrepanţa dintre pieţele de retail este mult mai mare

ANALIZĂ ZF. Biedronka, liderul retailului alimentar din...

Autor: Cristina Roşca

21.11.2023, 18:00 1572

Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiunea Europei Centrale şi de Est, are o populaţie de aproape două ori mai mare decât a României În ceea ce priveşte salariul mediu net lunar, acesta e de circa 1.640 de euro în Polonia şi 900 de euro în România.

În 2022, ultimul an pentru care există date publice, cei zece jucători din comerţul modern local au adunat afaceri de aproape 100 mld. lei (20 mld. euro), un nivel istoric pentru România, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Registrul Comerţului. Spre com­pa­raţie, compania Jeronimo Martins Polska (ce operează reţeaua Biedronka), liderul pieţei poloneze de profil, a închis anul trecut cu vânzări de circa 18,2 mld. euro, cu 25% mai mari decât în 2021.

Astfel, o singură reţea poloneză are business aproape cât tot comerţul modern local. Iar asta în condiţiile în care populaţia e aproape dublă în această ţară faţă de România, iar salariul mediu lunar e de 1.640 de euro net, versus 900 de euro pe plan local. Datele din raportul Coface CEE Top 500 Ranking ilustrează astfel cât de puternică şi dezvoltată este piaţa de retail alimentar din Polonia versus cea din România, deşi la nivel de economie discrepanţele nu sunt atât de mari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO