Media & Advertising

Marea Britanie este bombardata cu publicatii pentru barbati

09.01.2004, 00:00 10



Britanicii au de ce sa fie entuziasmati la acest inceput de an. Presa masculina din Regat cunoaste o dezvoltare fara precedent, fiind atent supravegheata de editorii din lumea intreaga, pentru a vedea ce formule de succes se mai lanseaza, pentru a fi mai apoi exportate, cu precadere in SUA, informeaza Wall Street Journal Europe. In luna ianuarie, doua saptamanale noi dedicate barbatilor vin sa completeze o oferta deosebit de generoasa, dominata de pulicatia "FHM". Este vorba despre "Nuts", editata de catre IPC Media, divizia britanica a Time Warner Inc., si "Zoo Weekly", concurentul sau direct, editat de catre Emap.



"Nuts" va aparea la chioscuri pe 22 ianuarie, dupa ce saptamana viitoare se va distribui gratuit un milion de exemplare. Lansarea publicatiei, despre care IPC spune ca va fi cea mai mare de acest gen din toate timpurile, are loc la doi ani de la cumpararea editorului britanic de catre Time Warner, pentru 2,08 miliarde de dolari (echivalentul a 1,65 miliarde de euro in prezent). IPC mai editeaza si "Loaded", publicatie lunara adresata de asemenea barbatilor, care concureaza pe piata din Marea Britanie cu "Maxim" si "FHM".



In ceea ce priveste "Zoo Weekly", aceasta urmeaza sa fie lansata in a doua jumatate a lunii ianuarie.



Atat IPC, cat si Emap au anuntat ca noile publicatii vor fi sustinute prin campanii de marketing care implica 14,5 milioane de dolari fiecare. Emap se asteapta ca "Zoo Weekly" sa atinga un tiraj de 150.000 de exemplare pana la sfarsitul anului, in vreme ce reprezentantii IPC s-au declarat fericiti daca "Nuts" va avea un tiraj de 200.000 de exemplare in aceeasi perioada.



Lansarea aproape simultana a celor doua publicatii marcheaza intrarea intr-un teritoriu virgin pentru editorii britanici care sunt de parere ca piata revistelor pentru barbatii cu varste cuprinse intre 16 si 34 de ani nu a fost exploatata cum se cuvine. Spre deosebire de piata publicatiilor pentru femei, dominata in mare parte de saptamanale de interes general si de un puhoi de titluri care aduc in prim-plan celebritati, "barbatii au fost serviti pana acum doar pe doua cai - presa cotidiana nationala si revistele lunare", a precizat Clare Rush, director al diviziei care se ocupa de reviste din cadrul agentiei de media-buying Mediaedge:cia, parte a grupului WPPGroup PLC, citata de catre "The Wall Street Journal Europe".



Despre posibilitatea ca noile publicatii sa ajunga in SUA, directorul diviziei consumer-media din cadrul Emap, Dharmash Mistry, a spus ca agentia sa intentioneaza sa exporte acest model de saptamanal in Statele Unite sau in alta parte, cum se intampla in prezent cu "FHM". "Provocarea este de a lansa acest model in Marea Britanie si de a-l face sa functioneze, apoi sa-l lansam si in alte zone", a adaugat Mistry.



La randul sau, directorul editorialist de la IPC, Mike Soutar, a declarat ca in prezent este prea devreme pentru a se face speculatii daca "Nuts" va ajunge in SUA sau nu.



Deocamdata, editorii din toata lumea stau cu ochii pe ceea ce se intampla pe piata revistelor pentru barbati din Marea Britanie, pentru a vedea daca aici se mai naste vreo idee care sa merite sa fie exportata peste Ocean. Cele doua lansari vor arata si daca revistele destinate "sexului tare" sunt pregatite sa intre intr-o noua faza. In acest sens, "Nuts" experimenteaza deja un format nou.



Statele Unite au insa reviste care au ca public tinta barbatii, cum este "Sports Illustrated", care ar putea sa micsoreze impactul unei publicatii saptamanale noi. Editorii IPC si Emap sunt increzatori totusi ca formulele lor vor avea succes si pe aceasta piata. Prin urmare, "Nuts" intentioneaza sa-si atraga cititorii cu un amestec de stiri, sport, informatii tv si despre femei, toate prezentate intr-un format rapid si accesibil. "Zoo Weekly" vrea sa urmareasca teme mai diverse decat "FHM", de exemplu, de la politica la magie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO