Mediafax.biz Exclusiv

Pentru ei criza s-a terminat. Sony afirmă că piaţa laptopurilor revine la boom-ul din 2008. Românii vor cumpăra 480.000 de laptopuri anul acesta

no title

Autor: Adrian Seceleanu

08.06.2011, 18:39 212

Vânzările de computere portabile ar putea egala în acest anrecordul înregistrat în anul de boom economic 2008, când românii aucumpărat o jumătate de milion de PC-uri portabile, pe fonduldeclinului dramatic înregistrat de calculatoarele de birou(desktop) şi al avansului pieţei, a declarat pentru ZF YoshiyukiFujioka, manager pentru linia de laptopuri Vaio a Sony pentruEuropa Centrală şi de Sud-Est.

"Dacă piaţa va creşte în continuare, s-arputea ajunge la aproximativ 480.000 de laptopuri vândute, faţă de500.000 în 2008", a spus Fujioka. Consumatorii români au renunţatîn ritm accelerat la desktopuri, potrivit datelor companiei deanaliză IDC: în 2004 aproape 90% din PC-urile vândute eraudesktopuri, anul trecut nu mai erau nici 30%.

În acest context, Sony ţinteşte să-şimărească cota pe piaţa din România de la 3% anul trecut la 4,5 - 5%în acest an.

"În primul trimestru vânzările Sony înRomânia au urcat cu peste 50%", a spus Fujioka.

Dacă piaţa va ajunge la 480.000 de unităţi,iar Sony îşi va atinge ţinta de a lua 6% din vânzări, producătoruljaponez ar putea raporta livrări de 24.000 de unităţi, faţă deaproximativ 13.000 în 2010.

Întrebat de ce au crescut anul trecutvânzările de laptopuri Sony anul trecut în România, în contextul încare economia a fost în recesiune, iar consumatorii au fost încontinuare prudenţi la cheltuieli, Yoshiyuki Fujioka a spus cărezultatul a fost un efect al unui cumul de factori.

"Sony a intrat doar de câţiva ani pe piaţadin România cu gama Vaio şi aici este încă un spaţiu important decreştere. Am lucrat şi la promovare şi la trainingul vânzătorilorcare se află lângă rafturi în magazine. Dacă un client se uită doarla specificaţii, poate că nu înţelege de ce un Vaio este mai scump,dar vânzătorul poate face acest lucru", a spus Fujioka.

El a adăugat că reducerea preţurilor la gamaVaio sub etalonul de 3.000 de lei a fost un "moment foarteimportant", care a influenţat pozitiv vânzările.

Fujioka estimează că publicul pentru gamaVaio a Sony este în mare parte similar cu cel care studiazăofertele Apple.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO