Mediafax.biz Exclusiv

Romtelecom, venituri de 62 mil. euro din TV

Romtelecom, venituri de 62 mil. euro din TV

Romtelecom, venituri de 62 mil. euro din TV

Autor: Adrian Seceleanu

18.08.2011, 19:20 680

Serviciile de internet, televiziune, date şi IT&C au adus anul trecut companiei Romtelecom aproape 200 mil. euro din încasările totale de 744 mil. euro, însă telefonia fixă rămâne principalul generator de cash pentru operator, arată datele dintr-un raport al Ernst & Young care a auditat situaţiile financiare ale furnizorului.

Romtelecom a obţinut în 2010 venituri de 71 mil. euro din serviciile de internet, în creştere cu 5% faţă de anul precedent, în condiţiile în care baza de clienţi a crescut cu 23%, la un milion de utilizatori.

Pe de altă parte, Romtelecom a reuşit să-şi mărească veniturile din serviciile TV cu 18%, la 62 mil. euro, o rată mai ridicată chiar decât evoluţia înregistrată anul trecut de baza de clienţi: plus 15,7% până la puţin peste un milion de abonaţi.

Cumulat, serviciile de televiziune şi internet şi date au generat 194 mil. euro, cu mult sub încasările din telefonie: 358,5 mil. euro.

Veniturile din serviciile de voce ale Romtelecom auscăzut anul trecut mai rapid (-16%) decât evoluţia bazei de clienţi (-6%).

Achiziţia reţelelor New Com a costat 14,8 mil. euro

Raportul auditorilor oferă detalii în premieră şi despre achiziţiile realizate pe piaţa telecom de operatorul de cablu controlat de Romtelecom NextGen.

Conform datelor din raport, Romtelecom a cumpărat prin două tranzacţ ii mai multe reţele de cablu ale companiei New Com Telecomunicaţii, iar suma finală achitată a fost de aproape 15 milioane de euro, în linie cu estimă rile care circulau la acea dată pe piaţă.

Conform datelor din raport, Romtelecom a plătit către New Com 26,9 mil. lei, apoi încă 26,1 mil. lei plus încă un supliment de 9,3 mil. lei - ca urmare a faptului că numărul de abonaţi transferaţ i a fost mai mare decât estimările.

New Com a fost creat prin achiziţia şi integrarea a peste 50 de companii de telecom şi ajunsese la 130.000 de clienţi, dar pe fondul accesului dificil la finanţ are, compania a vândut toată baza de utilizatori către RCS&RDS şi Romtelecom.

Conform datelor din raportul auditorului, Romtelecom a mai făcut şi alte achiziţii în 2010, în sumă de 35 mil. lei (8,3 mil. euro).

Documentul elaborat de Ernst & Young oferă în premieră detalii şi despre impactul adus de achiziţii în rezultatele financiare ale Romtelecom. Potrivit sursei citate, în 2010 contribuţia achiziţiilor a fost de 17 mil. lei (4,2 mil. euro) la venituri şi de 7 mil. lei (1,6 mil. euro) la profitul net înainte de taxe al companiei.

Romtelecom se confruntă cu o com petiţie dură pe piaţa locală telecom, atât cu operatori precum RCS&RDS şi UPC, cât şi cu furnizorii de servicii de telefonie mobilă.

24 de milioane de euro, plăţile compensatorii

Anul trecut Romtelecom a înregistrat o explozie a veniturilor din serviciile IT&C, care au ajuns la aproape şase milioane de euro, faţă de nici 200.000 de euro cu un an în urmă.

Compania a promovat puternic acest tip de servicii atât către clienţii companii, cât şi către utilizatorii persoane fizice.

În ce priveşte promovarea, datele din raportul E&Y arată că Romtelecom a tăiat cu 17% cheltuielile cu publicitatea în 2010, acestea coborând la 16,4 mil. euro.

Cel mai mare furnizor de telefonie fixă din România a cheltuit în 2010 mai mulţi bani pe consumabile decât pe promovare, potrivit datelor din raportul auditorului.

Cheltuielile cu salariile au fost de aproape 200 mil. euro anul trecut, dintre care 24 mil. euro au fost reprezentate doar de plăţile compensatorii făcute către angajaţii care au fost concediaţi.

Plăţile către managerii cheie ai Romtelecom au însumat 33,454 mil. lei (6,3 mil. euro) anul trecut, dintre care 724.000 de lei (170.000 de euro) au reprezentat doar indemnizaţiile plătite persoanelor care au participat la şedinţele Consiliului de administraţie.

Achiziţii de 37 mil. euro de la companii din grup

Romtelecom a făcut anul trecut achiziţii de 36,9 mil. euro de la alte companii deţinute de acţionari (grupul elen OTE şi cel german Deutsche Telekom) şi a vândut produse şi servicii de 29,3 mil. euro către aceleaşi firme, potrivit datelor din raport.

Spre exemplu, Romtelecom a plătit anul trecut 5,2 mil. lei (1,2 mil. euro) către OTE International Investments pentru servicii de asistenţă în angajarea de expaţi în poziţii de management, conform unui acord încheiat în anul 2003. Achiziţiile de la Deutsche Telekom au fost de 2,8 mil. lei, dar nemţii au cumpărat de la firma românească servicii de 6,1 mil. lei anul trecut.

Plăţile făcute de Romtelecom către companii ale OTE pentru serviciile prin satelit necesare furnizării serviciului Dolce s-au ridicat la 26,9 milioane de lei (6,4 mil. euro), conform datelor din raport.

Pe de altă parte, una dintre companiile OTE, respectiv OTE International Solutions a făcut anul trecut achiziţii de 28,8 milioane de lei de la Romtelecom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO