Mediafax.biz Exclusiv

Samsung atacă pe piaţa de laptopuri şi vrea 15% cotă la anul

Samsung atacă pe piaţa de laptopuri şi vrea 15% cotă la anul

Valentin Popa, IT Product Manager la Samsung Electronics România, spune că în prezent compania a adus pe piaţa locală 20 de modele de laptopuri

Autor: Adrian Seceleanu

14.12.2011, 18:44 523

Subsidiara locală a companiei sud-coreene Samsung are în plan o creştere agresivă şi pe piaţa de calculatoare portabile, pe care a debutat în România în februarie 2011, cu obiectivul de ajunge în top patru vânzători, cu o cotă de 15%.

În prezent compania are o cotă de aproape 7%, pe o piaţă a PC-urilor care ar putea depăşi în acest an 700.000 de unităţi, în creştere faţă de 2010. "Samsung şi-a propus ca, de la lansarea din februarie a laptopurilor în România şi până la sfârşitul anului, să atingă o cotă de piaţă de 7%, un target cu care suntem în grafic. Trebuie menţionat că în primele 5 luni de la lansare Samsung a reuşit să atingă o cotă de piaţă de 5,2%, un rezultat extrem de bun pe o piaţă în care deja existau jucători consacraţi pe acest segment de produse", a declarat pentru ZF Valentin Popa, IT Product Manager la Samsung Electronics România. "Cota de piaţă de 7% pentru finalul lui 2011 este doar un pas către obiectivul nostru de a fi unul dintre primii 4 jucători din piaţă, cu o cotă de 15%." Întrebat dacă nu există o anume reticenţă a clienţilor din România în a achiziţiona de la Samsung computereîn condiţiile în care firma sud-coreeană nu era cunoscută pe piaţa locală pe acest segment, Valentin Popa a spus că, pe de o parte, notorietatea de pe alte pieţe (TV, smartphone etc.) ajută, iar pe de alta, Samsung a început să producă PC-uri în 1983. Samsung a depăşit în acest an Nokia pe piaţa smartphone din România şi este unul dintre cei mai mari jucători de pe segmentul TV.

"A fost un moment normal pentru o categorie nouă de produse în România, pe care l-am depăşit din al doilea trimestru al acestui an. Vorbim de un brand (…) care s-a impus până acum pe diferite categorii de produse, de la smartphone-uri, tablete sau televizoare la electrocasnice inteligente. Totodată, vorbim de un brand cu o istorie pe piaţa de PC-uri şi notebook-uri, Samsung fabricând primul PC în 1983, iar primul notebook în 1990. (…) Samsung este sin gurul producător care îşi fabrică 75% din componente «in-house»." Pentru a ajunge în top patru vânzători de PC-uri din România, Samsung va avea de înfruntat o competiţie puternică, cu jucători precum Acer, Asus, HP, Lenovo, Sony sau Toshiba. Spre exemplu, pe site-ul retailerului online eMag, care susţine că este cel mai mare vânzător de laptopuri de pe piaţa locală, în top 10 cele mai vândute laptopuri se află echipamente HP, Lenovo, Toshiba şi Asus. Pe de altă parte la Altex, cel mai mare retailer electroIT local, în top 10 cele mai vândute sisteme PC portabile intră şi un notebook Samsung, pe lângă Asus, Toshiba şi HP.

Compania a adus pe piaţa locală 20 de modele de PC-uri, iar gama va fi extinsă anul viitor. "În acest moment, există pe piaţa din România peste 20 de modele de notebook-uri Samsung. La începutul anului viitor, vom lansa pe piaţă alte două dispozitive din gama premium: Samsung Seria 9, un notebook ultraportabil şi Samsung Seria 7." Vânzările de PC-uri (desktopuri, laptop-uri, servere) din România au cres cut cu 9% în al treilea trimestru, iar trimestrul patru s-ar putea încheia de asemenea cu livrări în creştere, potrivit estimărilor făcute de cei mai mari jucători de pe piaţa PC-urilor.

Samsung România a avut în 2010 afaceri de 134 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO