Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Metro: Conceptul magazinelor mici dă roade, unităţi mari nu cred că vom deschide în această perioadă

Şeful Metro: Conceptul magazinelor mici dă roade, unităţi mari nu cred că vom deschide în această perioadă

Autor: Laurentiu Cotu

07.04.2011, 19:12 65

"Conceptul MetroPunct de la Satu Mare a dat roade, vom mai deschide astfel demagazine în acest an. Referitor la magazinele Metro clasice (celecu suprafeţe mari de vânzare), analizăm în prezent piaţa, însă nucred că în această perioadă vom deschide astfel de unităţi'', aspus Duşan Wilms, CEO al Metro Cash&Carry România.

Metro Punct este un concept lansat pe piaţăchiar de Duşan Wilms şi prevede deschiderea de magazine cusuprafeţe mai mici de vânzare (1.500-3.000 de metri pătraţi) decâtcele clasice şi circa 3.000 de articole alimentare şinealimentare.

Wilms, prezent ieri la Cluj la un evenimentaniversar al Metro, nu a precizat însă câte magazine Metro Punct arputea fi deschise în acest an, spunând că "conform strategieinoastre de dezvoltare, nu pot face public numărul de unităţi sauviitoarele locaţii".

Metro Punct este un concept pe care companiaîl dezvoltă în noul context economic, în care consumul a scăzut cu5% anul trecut şi nu şi-a revenit nici în primele două luni aleanului, iar vânzările pe metru pătrat ale marilor reţele demagazine sunt în scădere.

Vânzările Metro Cash&Carry România auscăzut anul trecut cu 7,3%, la 1,13 mld. euro, deşi compania adeschis noi magazine, potrivit informaţiilor publicate de grup.Afacerile companiei au intrat pe o pantă descendentă din 2008, dupăce în 2007 a obţinut 1,59 mld. euro pe piaţa locală. ConducereaMetro Cash & Carry România nu a dorit să facă estimări în ceeace priveşte evoluţia afacerilor din acest an.

În prezent, pe piaţa locală Metro de ţine 26de magazine cash&carry şi 4 unităţi Metro Punct pe o supra faţătotală de circa 190.000 mp.

Anul trecut, deşi Metro a continuat săinvestească în extindere, valoarea vânzărilor pe metru pătrat ascăzut cu peste 30% faţă de 2007, până aproape de 5.000 de euro,potrivit cal culelor ZF care au la bază vânzările grupului înRomânia, numărul de magazine şi o supra faţă medie de 7.000 demetri pătraţi per magazin.

În 2010, vânzărileMetro Group au ajuns la 67 mld. euro, grupul având circa283.000 de angajaţi şi operând 2.100 de unităţi în 33 deţări.

În România, grupul german mai este prezentşi pe segmentul hipermarketurilor cu brandulReal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24