Prima pagina

Flanco estimeaza vanzari de 170 milioane euro, in crestere cu 40%

09.01.2004, 00:00 18

Retelele de magazine electronice si electrocasnice spun ca au inca resurse de crestere si pentru acest an, desi anul trecut si-au marit vanzarile de peste doua sau trei ori fata de valorile din urma cu un an.
"Anul trecut am realizat o cifra de afaceri de 120 milioane euro, iar prognoza pe care lucram pentru anul acesta este de circa 170 milioane euro", a spus Marius Ghenea, directorul general al retelei Flanco. Cu aceasta cifra de afaceri, compania intra in randul celor mai mari firme din Romania din acest punct de vedere, in conditiile in care  in 2002 avea vanzari de 55 milioane euro, iar in 2001 de doar 22 mil. euro.
De unde va proveni aceasta crestere a cifrei de afaceri cu mai bine de 40% ? "Estimam o crestere de 16-18% a pietei totale electrice traditionale - produse electronice si electrocasnice", apreciaza Ghenea.
Produsele IT&C, adica cele din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, reprezinta o alta  sursa de crestere, mai ales ca pe ansamblul anului trecut vanzarile de astfel de produse s-au situat in jurul a 10% din totalul cifrei de afaceri a Flanco. "In domeniul IT&C, cresterea pietei ar putea fi semnificativ mai mare, probabil in jurul valorii de 25%. Vorbim aici insa doar de piata pentru clientii individuali, nu la piata de business", completeaza Ghenea.
O alta sursa de crestere a cifrei de afaceri, atat pentru Flanco, cat si pentru celelalte retele de electronice si electrocasnice, este "furtul" de cota de piata de la micile magazine independente din tara. Astfel, daca anul trecut, marile retele specializate (Altex, Cosmo, Domo sau Flanco) detineau mai bine de jumatate din piata de profil, iar micile magazine specializate 30%, pe termen mediu, spun analistii, retelele specializate ar putea ajunge la peste 60% din piata, in timp ce magazinele independente sa scada sub 15-20%.
Principalii concurenti ai Flanco pe piata romaneasca sunt retelele Altex si Domo. Prima retea a anuntat pentru anul trecut vanzari de 115 milioane euro. Interexpo, compania care detine Domo, si care desfasoara si activitati de comert cu ridicata, a avut o cifra de afaceri de circa 85 mil. euro anul trecut. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO