Prima pagina

Ratele cu termen de gratie dubleaza vanzarile Flanco

21.07.2003, 00:00 16

Reteaua de magazine electronice si electrocasnice Flanco va realiza anul acesta vanzari de 100 de milioane euro, adica peste obiectivul de 75 de milioane stabilit la inceputul anului, ca urmare a sistemelor de rate cu gratie si a deschiderii unor magazine de mare suprafata.
“Stim ca in aceasta perioada, toate familiile isi canalizeaza eforturile financiare catre planurile de concediu - deplasari la munte, la mare, in strainatate - astfel ca plata unor rate in iulie-august ar putea afecta acest buget familial de vacanta” a declarat Marius Ghenea, directorul general al Flanco.
Chiar si inainte de campania "de vara", vanzarile Flanco au depasit rezultatele de anul trecut, semn ca sistemele de rate la produse electronice si electrocasnice sunt inca “pe val”. Astfel, in prima jumatate a anului, compania a anuntat vanzari de 35 milioane euro, de doua ori si jumatate mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
“Avand in vedere ciclul sezonier normal al vanzarilor de produse electronice si electrocasnice, mai pronuntat in a doua parte a anului, precum si faptul ca in prima parte a lunii iulie, pe baza noilor oferte, vanzarile sunt de doua ori mai mari decat in aceeasi perioada din luna iunie, estimam ca vom atinge o cifra de afaceri totala de 100 de milioane de euro pentru intreg anul 2003” a mai spus Ghenea. Valoarea reprezinta aproape dublu fata de cele 52 de milioane de euro de anul trecut.
In plus, vanzarile pe metru patrat, unul dintre principalii indicatori privind activitatea unei companii din domeniul comertului, a crescut, potrivit reprezentantilor Flanco, de la 5.300 de euro/metru patrat la 9.300 de euro/metru patrat.
Cresterea numarului de magazine este, pe langa dezvoltarea sistemelor de rate, unul dintre argumentele invocate de reprezentantul Flanco pentru cresterea vanzarilor.
“De la 40 de magazine in urma cu un an, am ajuns la aproximativ 60 in prezent, iar pana la sfarsitul anului estimam ca vom avea 70 magazine” a mai spus Ghenea.
Din acest punct de vedere, Flanco va trece din aceasta toamna la o noua etapa de dezvoltare, prin deschiderea a doua magazine de mare suprafata (peste 1.000 de metri patrati).
“In luna septembrie vom lansa un magazin Flanco cu o suprafata totala de peste 1.400 de metri patrati, in cadrul Complexului Comercial Orhideea, invetitia implicata depasind 1 milion de euro. Tot in aceeasi luna vom mai deschide inca un magazin de 1.000 de metri patrati in centrul Bucurestiului” a completat Ghenea.
In prima jumatate a acestui an, cea mai mare crestere a vanzarilor in reteaua Flanco a fost inregistrata de produse de “comfort”, precum aparatele de aer conditionat, cuptoarele cu microunde sau centralele termice individuale. “In toate aceste cazuri, este vorba despre o piata total emergenta si nesaturata. La polul opus se afla echipamentele video VHS, un segment de produse care nu mai este interesant pentru public, pe masura ce echipamentele si continutul DVD intra din ce in ce mai puternic in atentia consumatorilor din Romania” a adaugat Ghenea.
In totalul vanzarilor Flanco din prima jumatate a acestui an produsele electrocasnice - asa numitele “white-goods, adica produse albe- si cele electronice - negre - detin fiecare, ca si anul trecut, ponderi importante - 40%.“Singurele modificari substantiale in ultimele 12 luni sunt reprezentate de cresterea segmentului de electronice high-end - produse digitale, ecrane pe plasma, DVD - ca si de cresterea in multipli pe produsele din domeniul IT&C (tehnologiei informatiei si comunicatiilor - n. red), care au ajuns sa detina 10% din totalul vanzarilor” a mai spus Ghenea, care a venit la Flanco dupa ce a pus pe picioare grupul Flamingo, specializat in domeniul IT&C.
Flanco a fost infiintat in 1992. Firma a fost initial implicata in activitati de import-export in domeniul produselor electronice si mobilei. In 1994 compania a exploatat o nisa a pietei de produse electrocasnice, mai exact, lipsa comerciantilor cu amanuntul profesionisti in sectorul bunurilor albe si audio-tv. Din 1997 Flanco are in spate doua fonduri de investitii de capital de risc: Oresa Ventures si Danube Fund, care detin impreuna 80% din actiuni. Restul este detinut de fondatorul companiei Florin Andronescu. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO