Special

Pagina verde. Ioan Şiloche, Shillex: „Există persoane care ar vrea să înceapă o afacere cu servicii de livrare cu bicicleta, dar se izbesc de lipsa pistelor adaptate pentru a putea circula în siguranţă“

Ioan Şiloche, proprietar Shillex: Este greu să te impui pe o piaţă externă unde există deja businessuri stabile în această zonă. În România este loc, dar trebuie să avem mai întâi o infrastructură.

Ioan Şiloche, proprietar Shillex: Este greu să te impui pe o piaţă externă unde există deja businessuri stabile în această zonă. În România este loc, dar trebuie să avem mai întâi o infrastructură.

Autor: Alina-Elena Vasiliu, Cristina Bellu

24.01.2024, 17:20 64

Din cauza lipsei infrastructurii, şi numărul de accidente în care sunt implicaţi biciclişti este tot mai mare. Un rol important îl joacă însă şi atenţia bicicliştilor.

Lipsa pistelor de biciclete adecvate nevoilor celor care vor să se deplaseze pe două roţi împiedică şi dezvoltarea unor businessuri de curierat sustenabil, este de părere Ioan Şiloche, un antreprenor din Fălticeni care produce biciclete cargo sub brandul Shillex.

„În România am vândut doar 11 biciclete cargo până în momentul de faţă. Cererea este foarte mică. Există persoane care ar vrea să înceapă o afacere cu servicii de livrare cu bicicleta atât pe zona de coletărie, cât şi pe zona de food, dar se izbesc de lipsa infrastructurii, lipsa pistelor adaptate pentru a putea circula în siguranţă“, a spus Ioan Şiloche la videoconferinţa Economia verde „România pe două roţi. Cum se dezvoltă reţelele de piste şi facilităţile pentru biciclişti?“, realizată la finalul anului trecut de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Fiind singurul responsabil cu procesul de fabricaţie în atelierul său, producţia nu este foarte mare, însă cea mai mare parte a bicicletelor pe care le face ajung în alte ţări decât România.

„Este greu să te impui pe o piaţă externă unde există deja businessuri stabile în această zonă. În România este loc, dar trebuie să avem mai întâi o infrastructură.“

Din cauza lipsei infrastructurii, şi numărul de accidente în care sunt implicaţi biciclişti este tot mai mare. Un rol important îl joacă însă şi atenţia bicicliştilor.

„În primele zece luni din 2023, s-au înregistrat 34 de accidente grave, iar responsabilitatea revine bicicliştilor. Abaterea de la regulile de circulaţie sau viteza neadaptată la condiţiile de trafic sunt principalele cauze“, a spus, în cadrul aceluiaşi eveniment, Claudiu Costea, purtător de cuvânt la Brigada Rutieră.

Nici utilizatorii de trotinete nu sunt mai precauţi, în primele zece luni ale anului trecut fiind raportate 53 de accidente cu acest mijloc de deplasare.

„Mulţi dintre bicicliştii pe care îi oprim în trafic nu cunosc regulile de circulaţie. În principal, un biciclist trebuie să respecte aproape toate regulile pe care le respectă şi un conducător auto. Este nevoie şi de o infrastructură foarte bine pusă la punct, dar, din perspectiva Poliţiei Rutiere, este nevoie de o cunoaştere mult mai bună a regulilor de circulaţie.“

Utilizatorul de bicicletă sau trotinetă este obligat să circule pe partea carosabilă, nu pe trotuar, care face parte din drumul public şi este destinat circulaţiei pietonilor, a mai precizat Claudiu Costea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO