ZF 24

Câţiva retaileri online testează piaţa cu un al doilea „Black Friday”

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Ioana Nita

28.11.2013, 20:29 2560

Retailerii electro IT online evoMag, F64, Oktal, Koyos, Clickshop (deţinut de Romtelecom) şi retailerul de telefonie mobilă EuroGSM organizează vineri o a doua campanie de reduceri Black Friday, după ce la sfârşitul săptămânii trecute vânzările promoţionale de produse electronice au depăşit 80 milioane euro în magazinele online şi offline cu specific electroIT. De această dată, în campanie nu intră jucători precum eMag sau Altex şi Flanco - care au organizat în acest an cu o săptămână mai devreme evenimentul de shopping.

Dintre jucătorii mari din retailul offline doar Domo va avea o campanie de reduceri pe 29 noiembrie. evoMag, numărul cinci pe piaţa locală de retail online IT&C după cifra de afaceri din 2012, lansează o nouă campanie de reduceri pe 29 noiembrie la peste 7.000 de produse, printre care se numără laptopuri la preţuri de 949 de lei, tablete care vor costa 249 de lei.

„Dăm astfel posibilitatea celor care nu au mai prins la timp produse la reducere săptămâna trecută să achiziţioneze acum ceea ce-şi doresc. Mecanismul e acelaşi ca şi pe 22 noiembrie”, a precizat Mihai Pătraşcu, CEO al evoMAG. În intervalul 22-24 noiembrie, evoMag a vândut produse electronice în valoare de 1,6 milioane euro, valoarea medie a unei comenzi fiind de 645 lei.  Anul trecut, vânzările evoMag de Black Friday au totalizat un milion de euro.

F64.ro, cel mai mare retailer local specializat în aparate foto-video, care a început din acest an să vândă şi smartphone-uri şi tablete, oferă pe data de 29 noimebrie din nou reduceri la produsele comercializate, după ce în intervalul 22-24 noiembrie a înregistrat vânzări de 2 milioane euro, cu 0,5 milioane euri mai mult faţă de anul precedent.

Magazinul online Koyos.ro, administrat de compania IT&S, reduce la rândul lui preţurile pe 29 noiembrie la laptopuri (30%), televizoare (20%), electrocasnice mari şi electrocasnice mici (40%) şi la produsele de baie (80%). În prima campanie de Black Friday de anul acesta, Koyos.ro a onorat 5.000 de comenzi.

EuroGsm, retailerul din domeniul telecom controlat de antreprenorii locali Silvia şi Zsolt Fodor, organizează de asemenea a doua campanie de Black Friday pe 29 noimebrie, atât în reţeaua naţională de magazine, cât şi pe shop-ul online. Printre produsele din oferta promoţională se numără telefoane mobile, tablete, căşti bluetooth, stick-uri USB, genşi pentru laptop, huse pentru telefoane, tocuri şi folii protecţie ecran. „Anul acesta am decis să organizăm două perioade de reduceri, în 22 noiembrie şi în 29 noiembrie. În urma weekend-ului care s-a încheiat, am înregistrat de 10 ori mai multe comenzi decât într-o zi obişnuită”, a menţionat Zoltan Halmai.

Clienţii retailerului online Oktal.ro vor putea achiziţiona de asemenea produse electronice la preţuri reduse, atât produse care au făcut parte şi din oferta de pe 22 noimebrie, cât şi alte produse nou-adăugate în promoţii.

„Anul acesta, Black Friday a fost un eveniment de shopping atipic, în sensul că nu a existat un consens în retail cu privire la momentul organizării acestei «sărbatori» a shoppingului. În unele cazuri, Black Friday a început chiar mai devreme de 22 noiembrie. Pentru IT&C, ziua principală a fost 22 noiembrie, dar mulţi retaileri vor organiza Black Friday pe 29 noiembrie.

Această situaţie a determinat confuzie în rândul unora dintre clienţi şi, pentru a satisface cererea pentru cât mai mulţi, am decis că o a doua etapă de Black Friday este necesară”, subliniază oficialii Oktal.ro. Liderul pieţei locale de retail online, eMag, care a organizat campania Black Friday pe data de 22 noiembrie, va lansa în perioada 29 noiembrie-1 noiembrie campania Promoţii Naţionale prin care va oferi clienţilor 10% din valoarea comenzilor, pe carduri cadou. Şi clickshop.ro, magazinul online operat de Romtelecom, va intra în a doua rundă de reduceri de Black Friday.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.11.2013

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO