ZF 24

Deprecierea leului aduce vanzarile in euro ale Metro Cash & Carry pe un minus de 6%

24.03.2009, 14:19 17

Grupul german Metro, cel mai mare jucator din retailul local, a raportat vanzari de circa 2,13 miliarde de euro pe 2008 in Romania, in crestere cu aproximativ 9% fata de anul anterior. Avansul in euro s-a datorat expansiunii retelei de hipermarketuri Real de la 14 la 20 de unitati in cursul anului trecut, divizia Metro Cash & Carry raportand un declin al vanzarilor in moneda europeana fata de 2007.

“Vanzarile in euro ale Metro Cash&Carry Romania s-au diminuat cu aproximativ 6% anul trecut fata de 2007 din cauza deprecierii leului fata de euro. Compania a inregistrat o crestere a vanzarilor in lei de 5% in acest interval”, a precizat Frans Muller, CEO-ul Metro Cash & Carry International. Reteaua a avut anul trecut vanzari de aproape 1,49 miliarde de euro pe piata romaneasca. Metro Cash&Carry Romania este detinut de grupul german Metro, in proportie de 85% si omul de afaceri roman Ion Tiriac, cu 15%.

Divizia de hipermarketuri a grupului, Real, a avut anul trecut vanzari de 638 mil. Euro in Romania, in crestere cu 74% fata de valoarea din 2007. Vanzarile companiei in lei s-au dublat in 2008 fata de perioada anterioara, pe fondul expansiunii accelerate a retelei.

 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO