România este o ţară competitivă pe piaţa europeană, pe locul al doilea în topul celor mai mari crescători de albine din UE, cu circa 2 milioane de stupi şi 23.000 de apicultori, iar acum poate suplini producţia din Ucraina pe piaţa mierii de albine, obţinând preţuri mai bune, consideră Dan Iorga, cofondator al Honey Loriana Bio şi preşedintele Asociaţiei Produs în Brăila.
„Sper să fie o piaţă bună pentru noi, având în vedere că suntem una dintre cele mai mari ţări producătoare de miere ÅŸi produse apicole, Å£inând cont că nu vor mai veni cantităţi mari din Ucraina ÅŸi sper să crească preÅ£ul, dacă nu vine mierea din Argentina, care ar Å£ine preÅ£ul jos. Altfel, România este competitivă, numai că la promovare este deficiÂtară“, a spus Dan Iorga în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susÅ£inut de Banca Transilvania.
El a menÅ£ionat că acum preÅ£ul mierii a ajuns 15 lei/kg la angro de la 9 lei/kg anul trecut, având o creÅŸtere de peste 65%, destul de mare pentru apicultorii români. TotuÅŸi, antrepreÂnorul susÅ£ine că singurul mod prin care apicultorii pot să-ÅŸi promoveze marfa ÅŸi să o vândă la un preÅ£ bun sunt târgurile ÅŸi magaÂzinele româneÅŸti din străinătate.
ÃŽnsă, în lipsa Ucrainei, el spune că acum producăÂtorii de miere au o provocare în a găsi borcane. „Anul trecut ne-am făcut un stoc de borcane pentru miere, am avut noroc, pentru că anul acesta preÅ£ul a crescut cu 40%, căci cel mai mare exportator pe zona noastră e Ucraina ÅŸi vor mai apărea măriri de preÅ£uri“, a explicat Iorga.
Acesta a precizat că pe piaţa din România există producători, dar nu fac borcane personalizate, iar clienţii sunt foarte atenţi la estetica lor.
Compania Honey Loriana Bio îşi va micşora în acest an profitul pentru a rămâne pe piaţă şi va investi mai puţin, a afirmat Iorga. El consideră că vin vremuri grele pentru producători, cu presiuni din afară care vor creşte preţurile la materii prime, iar ca antreprenor trebuie să ştii în ce coş pui banii.
O strategie, necesară crede el, este să intre în pieţe noi cu produsele, să meargă la cât mai multe târguri de profil şi să ajungă la cât mai mulţi clienţi. care să îi cunoască produsele, ce sunt vândute în prezent în toată ţara prin curier.
„Dacă nu creezi diversificare, nu poţi să trăieşti din vânzarea produselor apicole. Acum avem în portofoliu de la sosuri pentru bucătărie, pentru fripturi şi salate, bomboane de ciocolată cu polen şi lăptişor de matcă, produse pentru imunizare, cât mai multe sortimente de miere, mixt-uri de miere cu seminţe de chia, cu fulgi de ovăz, cu foiţe de aur. Avem şi o limonadă, cât şi hidromel, pe care îl comercializăm pe timp de iarnă, acum în cantităţi reduse, dar uşor-uşor încercăm să creştem şi să ajungem la cât mai mulţi clienţi cu produsele noastre“, a mai spus Dan Iorga.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE